آفتاب

رییس جمهوری آمریکا: تحریم های بیشتر علیه روسیه بررسی می شود

رییس جمهوری آمریکا: تحریم های بیشتر علیه روسیه بررسی می شود

تهران - ایرنا - «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت: در صورت گسترش ابعاد بحران در اوکراین، دور بعدی تحریم ها علیه روسیه می تواند شامل ممنوعیت صادرات فناوری دفاعی به این کشور باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترکی با «بنیگنو آکینو» Benigno Aquino همتای فیلیپینی اش در مانیل در پاسخ به خبرنگار بلومبرگ در خصوص احتمال اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه در بخش هایی چون بانکداری، انرژی و دفاعی گفت: انتظار می رفت بر اساس توافق ژنو بتوانیم به یک راه حل سیاسی بر سر بحران اوکراین با طرف روسی دست یابیم و با وجودی که دولت کی یف به این توافق عمل کرد، اما روسیه هیچ تلاش رضایت بخشی انجام نداده است.

اوباما گفت: بنابراین افزایش شمار افراد و شرکت ها را جهت اعمال تحریم علیه روسیه مد نظر قرار داده ایم. اما در مرحله بعد و در صورت گسترش ابعاد بحران اوکراین، صادرات فناوری پیشرفته دفاعی به روسیه را هم برای تشدید تحریم ها در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: هدف از تحریم ها این نیست که ما به دنبال شخص پوتین باشیم، بلکه هدف اصلی تغییر محاسبات وی در باره اوکراین است که در دراز مدت می تواند بر اقتصاد روسیه تاثیرگذار باشد.

رییس جمهوری آمریکا افزود: در صورت گسترش ابعاد بحران در اوکراین حق اقدامات بیشتر علیه روسیه را برای خود محفوظ نگاه خواهیم داشت.

اوباما در این کنفرانس خبری همچنین خواستار حل مناقشات سرزمینی میان فیلیپین و چین از طریق مذاکره شد.

«بنیگنو آکینو» رییس جمهوری فیلیپین نیز در این گفت و گوی مشترک گفت: اختلافات سرزمینی باید به طور صلح آمیز حل و فصل شود.

رییس جمهوری آمریکا سفر آسیایی خود را از روز چهارشنبه هفته گذشته با انجام دیدار سه روزه از توکیو پایتخت ژاپن آغاز کرد، وی پس از آن، راهی سئول پایتخت کره جنوبی شد و روز شنبه نیز برای انجام دیداری سه روزه به مالزی رفت.

مترجمام **1302**1545
کد N250773

وبگردی