آفتاب

رهبر مخالفان تایلند به دیدار فرمانده ارتش رفت

رهبر مخالفان تایلند به دیدار فرمانده ارتش رفت

رهبر مخالفان تایلند امروز (دوشنبه) برای بحث در خصوص راه‌هایی کاهش بحران در این کشور میان گروه‌های سیاسی با فرمانده نیروهای مسلح تایلند دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "آبهیسیت وجاجیوا"، نخست‌وزیر سابق و رهبر مخالفان تایلند با ژنرال تاناساک پاتیماپراکورن، فرمانده نیروهای مسلح ارتش تایلند دیدار و خواستار دو هفته زمان برای رفع بحران به صورت مسالمت‌آمیز در کشور شد.

وی پس از این دیدار دو ساعته به خبرنگاران گفت: فرمانده نیروهای مسلح تایلند از آنچه که من خواهان آن هستم، حمایت می‌کند و من خواهان برقراری مذاکره میان طرف‌های درگیر برای از میان برداشتن بحران از کشور هستم.

همچنین فرمانده ارتش تایلند اعلام کرد که مشکلات سیاسی باید از طریق ابزار سیاسی حل‌وفصل شود.

یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر کنونی تایلند مدت‌هاست که با تظاهرات ضد دولتی که برای براندازی حکومتش صورت گرفته، مواجه است.

معترضان، تاکسین شیناواترا برادر یینگلاک و نخست‌وزیر سابق این کشور را به فساد و پارتی بازی متهم می‌کنند؛ اتهاماتی که شیناواترا به همراه برادرش آن‌ها را رد کرده است.

ارتش تایلند که در گذشته در کودتاهای مختلف در این کشور دست داشته هم اکنون دیگر در بحران‌های سیاسی که کشور را در بر گرفته دخالت نمی‌کند چرا که بیم آن را دارد این تنش‌های سیاسی با مداخله ارتش به خشونت‌هایی وصف ناپذیر تبدیل شود. از زمان آغاز ناآرامی‌ها در تایلند از نوامبر سال گذشته میلادی تاکنون 25 تن کشته شدند.

تظاهرات اعتراضی در تایلند طی چند هفته گذشته با کاهش مواجه شده است اما سوتپ تائوک سوبان، رهبر معترضان این کشور هنوز بر گفته خود مبنی بر اینکه در مه سال جاری میلادی دولت یینگلاک شیناواترا را برکنار می‌کند، پایبند مانده است.

وی در جریان یک راهپیمایی در میان حامیانش گفت: تا زمانی که دولت خودکامه و فاسد شیناواترا بر سرکار است، کشور نمی‌تواند رنج‌های خود را از میان برداشته و به سمت جلو حرکت کند.

نشست کابینه نیز امروز برای تمدید قانون امنیت داخلی در بانکوک و استان‌های همجوار دو ماه دیگر تمدید شد و این اقدام به مقام‌ها اجازه می‌دهد تا منع آمد و شد بیشتری در مناطق اعلام شده اعمال کرده و پست‌های بازرسی و محدودیت‌هایی برای معترضان ایجاد کنند.

انتهای پیام

کد N250750

وبگردی