آفتاب
در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ظریف

وزیر خارجه‌ نیکاراگوئه: از حق ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه‌ نیکاراگوئه: از حق ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه‌ نیکاراگوئه گفت: ما همواره در صحنه‌های بین‌المللی از حق ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ساموئل سانتوز لوپز وزیر خارجه نیکاراگوئه که به منظور دیدار با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، پس از دیدار با ظریف در نشست مطبوعاتی مشترک با وی اظهار کرد: برای ما حضور در ایران به معنای حضور در خانه‌مان است و از این سفر بسیار خوشحالیم .

وی ادامه داد: از زمان روی کارآمدن دولت آقای اورتگا در نیکاراگوئه پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته‌ایم که این پیشرفت‌ها در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی آموزش و پرورش و بهداشت بسیار چشمگیر بوده است. با رهبری آقای اورتگا در سالهای اخیر توانسته‌ایم چهارصد درصد رشد و پیشرفته داشته باشیم.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی در نیکاراگوئه روز به روز گسترش می‌یابد ادامه داد: فضای امنی که در نیکاراگوئه حاکم است سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند که در این کشور سرمایه‌گذاری کند و به اذعان سازمانهای بین‌المللی نیکاراگوئه مطمئن‌ترین کشور منطقه است . بخش خصوصی، دولتی و سندیکاها و تعاونی‌های ما در حال تلاش و کار هستند و ما به کمک این بخش‌ها در چند سال اخیر رشد خوبی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: بهبود در وضع امور زیر بنایی چشم‌گیر بوده است و در زمینه‌ تولید انرژی شاهد رشد بالا بوده‌ایم. سال 2007 وقتی دولت قدرت را در دست گرفت این رشد شتاب گرفت و 52 درصد از انرژی که امروز در نیکاراگوئه تولید می‌شود انرژی است که با محیط زیست دوست و پاکیزه است و از منابع طبیعی ناشی می‌شود. این رشد به نفع جامعه ما و باعث افتخار است.

وی اضافه کرد: در مذاکراتش با وزیر امور خارجه‌ در جریان پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5 قرار گرفته و افزود: به طور تاریخی نیکاراگوئه همیشه از مواضع به حق ایران حمایت کرده است و برای حق تعیین سرنوشت از ایران حمایت می‌کند و می‌خواهد بدون تحمل هیچ فشاری آنچه که به نفع ملت ایران است محقق شود و انرژی صلح آمیز هسته‌ای را به دست آورد.

وی گفت: ما همیشه در سازمانهای بین‌المللی یکی از محورهای اصلی‌مان دفاع و حمایت از حق ایران درباره استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای بوده است زیرا ایران در این باره هیچ‌گاه خطا نکرده است و ما همیشه حامی تحقق این خواست ایران بوده‌ایم.

انتهای پیام

کد N250603

وبگردی