آفتاب

همایش"جهان عاری از خشونت در پرتو گفت‌وگو برای صلح، امنیت و حقوق بشر" برگزار می‌شود

همایش"جهان عاری از خشونت در پرتو گفت‌وگو برای صلح، امنیت و حقوق بشر" برگزار می‌شود

همایش بین المللی "جهان عاری از خشونت در پرتو گفت‌وگو برای صلح امنیت و حقوق بشر" 25 اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مهدی طاهری، دبیر اجرایی همایش "جهان عاری از خشونت در پرتو گفت‌وگو برای صلح، امنیت و حقوق بشر" و قائم مقام فصلنامه مطالعات بین‌المللی با اشاره به برگزاری این همایش گفت که این دومین همایش بین‌المللی است که فصلنامه مطالعات بین‌المللی در دولت یازدهم برگزار می‌کند.

وی تاکید کرد: این همایش با توجه به قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد مبنی بر "جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری" که به پیشنهاد دکتر روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران به تصویب اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل متحد رسید، گامی در راستای شناساندن پیام این شعار است.

دبیر این همایش بین‌المللی گفت: سازمان ملل متحد یکی از روزهای اردیبهشت ماه را به نام روز جهانی تنوع فرهنگی برای گفت‌و‌گو و توسعه نامگذاری کرده است. بر همین اساس این فصلنامه در صدد برآمد تا به مناسبت این روز هم‌اندیشی را با همکاری سازمان ملل متحد برگزار کند. از این رو با موافقت و استقبال این سازمان توانستیم در اردیبهشت ماه سال گذشته همایشی در سطح ملی برگزار کنیم که دکتر محمد جواد ظریف، سخنران اصلی آن بودند.

طاهری ادامه داد: این همایش علمی قرار است با مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلفی از جمله مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، پژوهشگاه علوم انسانی، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مرکز ملی مطالعات جهانی شدن نهاد ریاست جمهوری و مرکز حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی در روز 25 اردیبهشت ماه 1393 هم‌زمان با روز جهانی تنوع فرهنگی و گفت‌وگوی تمدن‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت که از جمله محورهای این همایش بین‌المللی می‌توان به گفت‌و‌گوی تمدن‌ها و صلح، حقوق بشر در بستر گفت‌و‌گوهای میان فرهنگی، نقش آموزش عالی در جلوگیری از افراطی‌گری، گفت‌و‌گوی تمدن‌ها و امنیت بین‌المللی، جهانی شدن و مقابله جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری، بحران‌های جهانی و چالش‌های گفت‌و‌گو و هم‌اندیشی و نیز گفت‌و گوی بین ادیان (یهود، مسیحیت و اسلام) اشاره کرد.

دبیر اجرایی همایش تصریح کرد: در این همایش از کشورهایی چون کانادا، مصر، ایتالیا، لبنان، هندوستان، تاجیکستان، لهستان، روسیه و اندونزی به ایران سفر می‌کنند.

وی تاکید کرد که این افرد با هزینه شخصی خود برای شرکت در همایش ثبت نام کرده و در آن حضور می‌یابند.

انتهای پیام

کد N250445

وبگردی