آفتاب

کارشناس ایتالیایی: رژیم اسرائیل مانع اصلی صلح در منطقه است

کارشناس ایتالیایی: رژیم اسرائیل مانع اصلی صلح در منطقه است

رم- ایرنا- ˈکلاودیو موفاˈ استاد دانشگاه ˈترامواˈ ایتالیا ضمن مثبت خواندن اتحاد اخیر میان حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: اسراییل (رژیم صهیونیستی) به دنبال صلح با فلسطینیان نیست بلکه مانع اصلی رسیدن به صلح در منطقه است.

پروفسور ˈکلاودیو موفاˈ در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رم، پیرامون توافق اخیر میان حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر ایجاد دولت وحدت ملی گفت: از سال 1948 تاکنون مشکل اصلی برای رسیدن به صلح در منطقه اسراییل است و واکنش شدید این رژیم در قبال وحدت میان حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین، نشان می دهد رهبران تل آویو به دنبال صلح با فلسطین نیستند.

وی تاکید کرد: نزدیکی میان حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین یک رویداد مثبت و پاسخی به تجدید تجاوزات اسراییل در بیت المقدس است که در این روزها همانند تحریکات آریل شارون در سال 2008 که به انتفاضه منجر شد، مورد تهاجم شهرک نشینان یهودی قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه افزود: این رژیم صلح نمی خواهد زیرا در حالی که حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند، نتانیاهو بار دیگر با ادعاهای بی اساس علیه حماس قصد باجگیری دارد.

وی گفت: اسراییل فرای مرزهای تعیین شده در سال 1967 میلادی، همواره به سرقت خاک و سرزمین فلسطینیان ادامه می دهد و معلوم نیست که مرزها کدام هستند.

این کارشناس ایتالیایی با اشاره به واکنش رژیم صهیونیستی به وحدت میان فلسطینیان اظهار داشت: این تنها یک واکنش در قبال وحدت میان فلسطینیان نیست بلکه تل آویو به سیاست بایکوت علیه صلح با فلسطینیان ادامه می دهد، سیاستی که عملا تحت حمایت آمریکا و اروپا قرار دارد.

کلاودیو موفا یادآور شد، با توجه به این سیاست صهیونیستی، در حال حاضر اصلی ترین ابزار ˈدیپلماتیکˈ تل آویو در آستانه پایان مذاکرات برای رسیدن به یک توافق (روز 29 اوریل - نهم اردیبهشت)، گنجاندن نام جنبش حماس در فهرست سازمان های تروریستی است.

وی در پایان گفت: بنابراین ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر رسیدن به توافق صلح با فلسطینیان، کذب و بی اساس است و از نظر حقوق بین المللی نیز غیرقابل قبول می باشد. جنبش حماس در سال 2006 در انتخابات پیروز شد و جنبشی قانونی است که با شفافیت کار می کند و ملت فلسطین نیز آن را برسمیت شناخته و از آن حمایت می کند.

اروپام ** 2171**1485** 1337
کد N250373

وبگردی