آفتاب
با فراخوانی 40 هزار پلیس در ترکیه

تدابیر امنیتی برای جلوگیری از تجمع در استانبول تشدید شد

تدابیر امنیتی برای جلوگیری از تجمع در استانبول تشدید شد

آنکارا - ایرنا - پلیس ترکیه در راستای تدابیر امنیتی بیشتر به منظور جلوگیری از هرگونه تجمع در میدان ˈتقسیمˈ استانبول در ˈروز جهانی کارگرˈ ( اول اردیبهشت )، 40 هزار پلیس را از استان های مختلف فراخواند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه، 40 هزار نفر از نیروهای پلیس از استانهایی ˈاستانبولˈ، ˈارزرومˈ، ˈآداناˈ، ˈغازی انتپˈ و شهرهای مجاور ماموریت یافته اند که با حضور در شهر استانبول و در حاشیه میدان تقسیم این شهر، مانع از هرگونه تجمع افراد و هواداران اتحادیه های کارگری در روز جهانی کارگر در این میدان شوند.

بر اساس این گزارش، شماری از نیروهای پلیس ترکیه با نصب دوربین هایی به کلاهایشان هرگونه حوادث را به مرکز پلیس ارسال می کنند ، ضمن آنکه نیروهای پلیس در صورت بروز هرگونه درگیری از گلوله های پلاستیکی رنگی برای شناسایی معترضان استفاده خواهد کرد.

همچنین به ماموران پلیس ترکیه دستور داده شده که پیش از استفاده از ˈگاز اشک آورˈ با استفاده از بلندگو به معترضان هشدار دهند و نخست از خودروهای آب پاش برای متفرق کردن تجمع کنندگان استفاده کنند.

بر این اساس هم اکنون ˈمیز بحرانˈ با حضور نمایندگانی از وزارت کشور و شهربانی استانبول در محل استانداری این شهر برای جلوگیری از تجمع در میدان تقسیم تشکیل شده است.

فرماندار آنکارا نیز در پی درخواست اتحادیه های کارگری برای تجمع در میدان مرکزی ˈ کیزی لایˈ این شهر در روز جهانی کارگر اعلام کرد که با برگزاری تجمع در میدان دیگری موافق است.

پنج هزار پلیس نیز در روز جهانی کارگر امنیت پایتخت ترکیه را برعهده خواهند داشت.

ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه هفته گذشته در سخنانی مخالفت خود را با برگزاری هرگونه تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در میدان تقسیم استانبول در روز جهانی کارگر اعلام کرده بود .

اردوغان خطاب به گروه های مدنی و اتحادیه های کارگری که برای تجمع در میدان تقسیم استانبول برای برگزاری روز کارگر اصرار دارند ، گفت: هیچ امیدی برای میدان تقسیم نداشته باشید ، بروید و در جاهای دیگر استانبول که به روی تجمعات عمومی باز است ، تظاهرات کنید.

نخست وزیر ترکیه با مطرح کردن تهدید برای سرکوب هرگونه تجمع در این میدان افزود: هیچ مانعی برای برگزاری مراسم وجود ندارد، ولی باید در جایی برگزار شود که مسوولان دولت اجازه داده باشند.

اعضای اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری ترکیه خواستار برگزاری مراسم روز جهانی کارگر ( 11 اردیبهشت ) در میدان تقسیم استانبول شده اند.

خاورم ** 230**1651
کد N250324

وبگردی