آفتاب

تدابیر امنیتی شدید در بغداد در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی

تدابیر امنیتی شدید در بغداد در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی

دولت عراق در ادامه اتخاذ تدابیر امنیتی جهت حفظ نظم در انتخابات پارلمانی اعلام کرد که تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های بغداد بسته و مقررات منع آمد و شد در پایتخت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی البیان، وزارت کشور عراق در خصوص جزئیات آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور که روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود اعلام کرد که تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های استان بغداد از سه شنبه شب بسته و مقررات منع آمد و شد در پایتخت اجرایی می‌شود.

در همین راستا محسن الموسوی، عضو شورای کمیساریای انتخابات عراق اعلام کرد که 534 مرکز اخذ رای برای نظامیان، نیروهای دستگاه امنیتی، مهاجران، زندانیان و بیماران در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است.

در همین راستا جواد الجبوری، از نمایندگان "فراکسیون آزادگان"، وابسته به جریان صدر عراق تاکید کرد که باید نیروهای امنیتی و ارتش از مسائل سیاسی دور بمانند.

از سوی دیگر فراکسیون عربی به رهبری صالح المطلق، معاون نخست وزیر عراق در امور خدمات رسانی اظهار کرد: اوضاع در منطقه ابوغریب واقع در غرب بغداد فاجعه بار است و 400 هزار رای دهنده به دلیل وقوع سیل خانه‌هایشان را ترک کردند.

انتهای پیام

کد N250145

وبگردی