آفتاب

تخریب دولت تدبیر و امید تا کجا؟

تخریب دولت تدبیر و امید تا کجا؟

تهران- ایرنا - گویا ولع مخالفان و منتقدان دولت تدبیر و امید برای کوبیدن دولت و گذاشتن چوب های عدیده لای چرخش نه تنها سیری ندارد بلکه هر روز ابعاد جدیدتری به خود می گیرد تا آنجا که صدای رییس مجلس را نیز در می آورد که می گوید « برخی ها مشی مارکسیستی دارند».

این عده که به گفته «علی لاریجانی» مشی مارکسیستی دارند، برای کوبیدن دولت دست به هر کاری می زنند حتی تهیه، تولید و پخش سی دی و این بار با عنوان «من روحانی هستم». رییس مجلس از سازندگان این فیلم انتقاد کرد و گفت: آنان به تاریخ دروغ می گویند.

این افراد، ابتدا پاشنه آشیل نقد دولت را مذاکرات هسته ای و گزارش 100 روزه دانستند و همت خود را صرف آن کردند که مذاکره کنندگان را نالایق و حتی ضد نظام معرفی کنند که این تلاش با سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و این که مذاکره کنندگان را فرزندان انقلاب خواندند، فروکش کرد.

با رسیدن مذاکره کنندگان به توافقی برای اقدام مشترک (توافق ژنو)، این فشارها افزایش یافت و مخالفان دولت با برگزاری جلسات سخنرانی و میتینگ های سیاسی به نقد پرداختند؛ نقدهایی که مرز نقد را در نوردید و جنبه تخریب به خود گرفت.

این عده به این اقدامات هم اکتفا نکردند و با همکاری عواملشان به تهیه فیلم هایی با عنوان «راز قطعنامه» و «میراث برباد رفته» پرداختند که مجموعه ای از سخنرانی های مخالفان دولت و عمدتا یک جریان سیاسی خاص بود.

لوح های فشرده این سخنرانی ها به همراه جزوه ای مکتوب با عنوان «تحلیل جزء به جزء توافق نامه ژنو» حتی در بهشت زهرا هم توزیع شد تا شاید با تحریک احساسات خانواده های معظم شهدا به مقاصد جناحی و گروهی خود بدون در نظر گرفتن مصالح و منافع نظام برسند.

«مسیح مهاجری» مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی در این باره به خبرنگار سیاسی ایرنا می گوید: «ساخت این قبیل فیلم ها برای به حاشیه بردن جامعه و در جهت تخریب دولت است و به خوبی معلوم است که با چه هدفی دنبال می شود.»

زیر سوال بردن وعده های رییس جمهوری محترم، وارونه جلوه دادن تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای، بهانه های چرایی انگلیسی صحبت کردن وزیر امور خارجه، مبهم دانستن اقساط دارایی های محدود شده، راه اندازی کمپین ثبت نام یارانه ها و شادمانی از این که تعداد انصرافی ها در برابر ثبت نام کننده ها ناچیز بوده است، تلاش برای جلوه دادن ثبت نام مردم برای دریافت یارانه به پشت کردن به سیاست های دولت، راه اندازی هیاهو برای برگزاری جشنی به مناسبت میلاد حضرت زهرای اطهر (س) و حتی در پاره ای از موارد شاهد گرفتن رسانه هایی که آنها را معاند می دانند برای اثبات ادعاهای خود، بخش هایی از کارهایی است که در این مدت صورت گرفته است.

مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی در این باره معتقد است این اقدامات مورد پسند نیست و بی تردید موجب خدشه دارد شدن وحدت جامعه می شود.

از سوی دیگر شاهدیم هرچه روند رسیدن به نتیجه در برنامه های دولت تدبیر و امید ملموس تر می شود، فضاسازی ها شدت می یابد که به عنوان نمونه می توان به نصب گسترده بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهرهای مختلف کشور با نام «صداقت آمریکایی» همزمان با نزدیک شدن به توافق ژنو، ساخت کلیپ برای جلوگیری از انصراف مردم در دریافت یارانه ها و انتشار آن در فضای مجازی، هجمه گسترده به پیام تبریک رییس جمهوری به مناسبت سال جدید، تمسخر گرفتن تصمیم دولت در ثبت نام یارانه ها و صرف هزینه های قابل توجه برای ارسال پیامک های مخالف آن یاد کرد.

مسیح مهاجری هم این موضوع را تایید کرده و ادامه می دهد: این کارها درست نیست و هر زمانی هم که دولت در مذاکرات هسته ای پیش می رود و یا جامعه احساس می کند دولت در زمینه ای به موفقیت نزدیک است، عده ای می خواهند تاثیر گذار باشند.

این عده همان کسانی هستند که «محمد هاشمی» عضو موسسس حزب کارگزاران سازندگی چندی پیش در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا از آنها به عنوان کسانی یاد می کند که «اصل حضور» برایشان اهمیت دارد و «اگر هیچ نگویند فراموش می شوند»، پس مخالفت می کنند.

رونمایی از فیلم «من روحانی هستم» که مرجع صادر کننده مجوز تولید و اکران آن معلوم نیست، در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران انجام شده که متولی آن بسیج دانشجویی این دانشگاه است.

رسانه های همسو با این تشکل هم به تبلیغ، ترویج و انتشار بخش هایی از این فیلم پرداخته اند و در دفاع از موسسه سازنده این فیلم و مشروعیت بخشیدن به آن، مصاحبه هایی با کارگردان این فیلم منتشر کرده و یکی از سایت ها هم به فروش این فیلم به مبلغ سه هزار تومان و کسب درآمد از این طریق اقدام کرده است.

در این فیلم به اصطلاح مستند 56 دقیقه ای، فعالیت های مبارزاتی، سیاسی و اجتماعی دکتر حسن روحانی در 5 دهه گذشته روایت شده است.

سخنرانی روحانی در مراسم ختم حاج آقا مصطفی در مسجد ارگ، حضور در نوفل لوشاتو در کنار امام، 5 دوره نمایندگی مجلس، دبیری شورای عالی امنیت ملی و پرونده هسته ای ایران از اتفاقاتی است که در این فیلم به آن پرداخته شده است.

این در حالی است که یک منبع آگاه در ریاست جمهوری گفته است: اطلاعات بخش هایی از فیلم «من روحانی هستم» ناصحیح است، علاوه بر این، به منابع نادرست استناد شده و نحوه تدوین آن نیز صحیح نیست.

بخش هایی از این فیلم، فیلم تبلیغات انتخاباتی یکی از داوطلبان ریاست جمهوری را یادآور می شود که در آن بخش هایی از اظهارات «یوشکا فیشر» وزیر امورخارجه اسبق آلمان را درباره مذاکرات سعدآباد نمایش داده بود.

در آن زمان مسوول ستاد یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 در تحلیل مذاکرات سعدآباد هم جملاتی مشابه آنچه را در این فیلم است، مطرح کرده بود که «روحیه سازش ما به آنها جرات داد که ما را به جنگ تهدید کنند که اگر مقتدرانه رفتار می کردیم جرأت چنین کاری را نمی کردند.»

از دیگر فعالیت های گروه سازنده این فیلم، ساخت فیلمی به نام «دروغ یک کاندیدا» است که در زمان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم علیه روحانی ساخته و منتشر شد؛ این موسسه همچنین با ساخت «تماس تلفنی روحانی» به بحث تماس تلفنی اوباما با روحانی به صورت تمسخر آمیزی پرداخت.

فیلم «حمله گازانبری به منتقدان» هم دیگر فیلمی است که علیه رییس جمهوری توسط این گروه ساخته شده است.

ساخت این قبیل فیلم ها، مشابه اقداماتی است که در سال 84 حامیان یکی از رقبای انتخاباتی که به پیروزی هم رسید علیه نامزد دیگر آن سال یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی ساخت و در قالب لوح های فشرده منتشر شد؛

همان لوح هایی که یکی از سازندگانش در جلسه اسفندماه سال گذشته در دیدار اعضای حزب امید ایرانیان به آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «آقای هاشمی، حلالیت می ‏‏خواهم! هم از شما و هم از پدرم. پدرم در انتخابات 84 که علیه شما تبلیغ می‏ کردم به من گفت ˈآقای هاشمی از رأی ندادن و تبلیغ منفی شما ضرری نمی کند. ضرر این کارها به خود شما و نظام می‏ رسدˈ. من امروز بعد از هشت سال معنی حرف آن‏ روز پدرم را فهمیدم. آقای هاشمی! حلالم کنید. من تا همین دو سال قبل هم علیه شما مقاله و مقوا نوشتم و شعار دادم و بدگفتم و ...؛ حلالم کنید.»

اگرچه این قبیل اقدامات و پخش فیلم در سال های گذشته رایج بود و «بگم بگم ها» حتی به مجلس هم کشیده شد اما گویا این روند تعطیلی ناپذیر است و عده ای همچنان خواهان ایجاد التهاب در جامعه هستند و در نگاه مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی، فضای تخریبی علیه دولت تدبیر و امید مانند سریال دنباله داری است که مخالفان دولت هر روز دنبال می کنند.

مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی، خاطر نشان می کند که جامعه هوشمندتر از این حرفهاست و با این حربه های کهنه شده گرفتار نمی شود.

سیام(5)1429**1572
کد N249735

وبگردی