آفتاب

مجازات تعیین شده برای جرایم منابع طبیعی بازدارندگی ندارد

مجازات تعیین شده برای جرایم منابع طبیعی بازدارندگی ندارد

سمنان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مجازات تعیین شده برای جرایم منابع طبیعی را دارای بازدارندگی لازم ندانست و بر تشدید آن تاکید کرد.

سرهنگ ˈقاسم سبزعلیˈ روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سمنان افزود: برای تشدید برخورد با متخلفین حرفه ای در عرصه های منابع طبیعی باید در لایحه جامع منابع طبیعی توجه ویژه ای به این امر صورت گیرد.

وی با اشاره به در دستور مجدد قرار گرفتن بررسی لایحه جامع منابع طبیعی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در قوانین مربوط به منابع طبیعی خلاء هایی وجود دارد که با توجه به تدوین این لایحه با مشارکت کارشناسان خبره امیدواریم با تصویب قانون جامع منابع طبیعی مسایل و مشکلات موجود در این عرصه برطرف شود.

سبزعلی گفت: علاوه بر رفع خلاء های قانونی، در این لایحه در خصوص شهدا و مجروحین برخورد با عوامل تخریب و تصرف منابع طبیعی نیز شرایط حقوقی و حمایتی مناسبی در نظر گرفته شده است.

وی شعار امسال سازمان جنگل ها را ˈبا مردم برای مردمˈ بیان کرد و بر ضرورت مشارکت مردم و بویژه جوامع محلی در حفاظت و حمایت از عرصه های منابع طبیعی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون 30 هزار همیار طبیعت با منابع طبیعی همکاری دارند.

وی در خصوص برخورد با قاچاقچایان چوب و بویژه چوب تاغ در مناطق کویری گفت: برای قاچاقچیان چوب مجازات ˈحبسˈ پیش بینی شده است و مجازات قاچاقچیان چوب های جنگلی و فراورده های چوبی تشدید شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: شماره 1504 این سازمان و سایت های ادارات کل منابع طبیعی آماده دریافت نظرات و گزارش های مردمی در زمینه تخلفات منابع طبیعی است که مردم می توانند در این عرصه نیز این سازمان را یاری کنند.

82 درصد از وسعت کشور شامل 134 میلیون هکتار را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد که 13 درصد آن جنگل، 63 درصد مرتع و 24 درصد بیابان است. ک/3

599/608/508
کد N249704

وبگردی