آفتاب

اتحادیه آفریقا لغو حکم‌ اعدام بیش از 500 تن از حامیان اخوان المسلمین را خواستار شد

اتحادیه آفریقا لغو حکم‌ اعدام بیش از 500 تن از حامیان اخوان المسلمین را خواستار شد

کمیساریای حقوق بشر اتحادیه آفریقا در نامه‌ای به رئیس جمهوری موقت مصر خواهان لغو حکم‌های اعدام صادره علیه جمعی از حامیان اخوان المسلمین شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کمیساریای حقوق بشر اتحادیه آفریقا کیفر خواستی را که حزب "عدالت و آزادی"، شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین مصر در اعتراض به صدور حکم اعدام برای 529 تن از مخالفان "کودتا" ارائه کرده بود، پذیرفت و خواهان لغو حکم‌های مذکور و مداخله برای بررسی شرایط محاکمه این افراد شد.

این کمیساریا در نامه‌ای به عدلی منصور، رئیس جمهوری موقت مصر ضمن مطلع کردن وی از این شکایت اعلام کرد که اقدامات لازم را برای لغو حکم‌های صادر شده اتخاذ خواهد کرد.

در این نامه به مقامات مصری هشدار داده شده اگر اطلاعات این کیفرخواست درست باشد در واقع نقض شدید منشور حقوق بشر اتحادیه آفریقا و نقض‌ تمامی قوانین بین المللی و منطقه‌ای محسوب می‌شود و اگر مصر با اجرای این اقدامات از سوی کمیساریای حقوق بشر اتحادیه آفریقا مخالفت کند این کمیساریا پرونده مذکور را به دادگاه عالی اتحادیه آفریقا ارجاع خواهد داد و در این صورت قاهره در معرض مجازات و تحریم قرار می‌گیرد.

دادگاه کیفری المنیا پیشتر پرونده 529 تن از حامیان اخوان المسلمین را به مفتی مصر برای تایید حکم اعدام آن‌ها ارجاع داد اما مفتی مصر با اجرای حکم اعلام این افراد مخالفت کرد.

این افراد به آتش زدن مرکز پلیس در المنیا و قتل مصطفی رجب، معاون فرمانده ایست بازرسی پلیس و زخمی کردن چند تن دیگر متهم هستند.

علاوه بر این دادگاه مصر امروز(دوشنبه) حکم نهایی را در خصوص احکام صادر شده برای این افراد اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N249601

وبگردی