آفتاب

لاریجانی با آیات عظام صافی‌گلپایگانی و مکارم شیرازی دیدار کرد

لاریجانی با آیات عظام صافی‌گلپایگانی و مکارم شیرازی دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته با آیت الله صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی روز گذشته(یکشنبه) در دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به تورم و رکود در تولید، مطالبی را درباره رفع رکود اقتصادی و پیشرفت تولید ارائه کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای ارائه داد و گفت: البته چالش‌هایی در این راستا وجود دارد که باید تلاش کرد تا به راه حل درستی دست یابیم.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش با تأکید بر اهمیت بخش بهداشت و درمان گفت: مجلس و دولت بودجه مناسبی برای این بخش تعیین کرده و گام‌های مؤثری نیز در این راستا برداشته که امید است به نتیجه برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره مسائل منطقه‌ای مانند تحولات سوریه و عراق شرایط را تبیین کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید نیز در مورد اهمیت مسائل اسلامی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و گسترش فرهنگ اسلامی و اقدامات مجلس و دولت در این راستا مسائلی را مطرح کرد و همچنین رهنمودهایی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و بهبود شرایط پولی ارائه کرد.

پس از این دیدار لاریجانی، رییس مجلس، به مدرسه علمیه امام سجاد (ع) رفت و با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید ملاقات کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: گرچه مذاکرات سخت و دارای چالش‌هایی است اما تیم مذاکره کننده ایرانی در جهت رسیدن به یک راه حل مناسب تلاش می‌کنند.

وی درباره تورم و رکود اقتصادی نیز گفت: دولت و مجلس در جهت رفع این مشکلات تلاش می‌کنند.

لاریجانی درباره مسائل فرهنگی نیز تصریح کرد: مسؤلین فرهنگی کشور باید دغدغه مراجع عظام در حوزه فرهنگی را جدی بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه قطار سریع السیر تهران – قم - اصفهان و قطار سریع السیر قم - مشهد گفت: اقدامات لازم در این راستا انجام شده که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریعتر آغاز شود.

آیت الله مکارم شیرازی نیز با بیان اینکه مسائل اقتصادی و فرهنگی بسیار مهم است، گفت: ما همه وظیفه خود می‌دانیم از دولت حمایت کنیم و مسؤلان نیز باید برای حل مسائل اقتصادی و فرهنگی جدیت لازم را داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: خروج از رکود در تولید به منظور کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم بسیار پر اهمیت است.

انتهای پیام

کد N249549

وبگردی