آفتاب

مخالفت الجزایر با پیشنهاد عربستان و امارات درباره گروه اخوان‌المسلمین

مخالفت الجزایر با پیشنهاد عربستان و امارات درباره گروه اخوان‌المسلمین

گزارش‌های رسانه‌ای به نقل از منابع دیپلماتیک فاش کردند که وزیر خارجه الجزایر با پیشنهاد عربستان و امارات برای تروریستی خواندن اخوان المسلمین مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی پانوراما، منابع اعلام کردند که رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در سفر اخیرش به عربستان اعلام کرد که کشورش با پیشنهاد ارائه شده برای تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین مخالف است.

منابع خاطرنشان کردند: الجزایر به عربستان و امارات اعلام کرده است که خواهان تعامل مثبت با تصمیماتی است که کشورها برای تضمین ثبات در خود اتخاذ می‌کنند اما الجزایر نمی‌تواند خارج از چارچوب دستگاه قضا و ارائه شواهد عمل کند و گروه‌های اسلامی از جمله اخوان المسلمین را مجرم بخواند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که لعمامره پیشنهادها و نصیحت‌هایی را به طرف عربستانی و اماراتی ارائه داده که این نصیحت‌ها نشأت گرفته از تجربه تلخی بوده که الجزایر به دلیل تروریسم خونی در این کشور که جان ده‌ها هزار تن را گرفت، شاهد آن بوده است.

این در حالی است که برخی منابع دیگر اظهار کرده‌اند، الجزایر از عربستان خواسته است که فهرست افرادی که در اتهام‌های تروریستی دست دارند را به همراه حکم‌های قضایی و شواهد ارائه دهد تا بتوان این افراد را در فهرست تروریست‌ها قرار داد.

این در حالی است که مسئولان الجزایری، عربستانی و حتی اماراتی بیانیه‌ای رسمی و اظهاراتی پیرامون این مساله مطرح نکردند.

انتهای پیام

کد N249531

وبگردی