آفتاب
رئیس حوزه علمیه کاشمر:

دانشگاه‌ها و ادارات نیازمند روحانی و طلبه اسلام‌شناس هستند

دانشگاه‌ها و ادارات نیازمند روحانی و طلبه اسلام‌شناس هستند

رئیس حوزه علمیه کاشمر گفت: در شرایط کنونی دانشگاه‌ها، مدارس، ادارات و سایر بخش‌های جامعه نیاز به روحانی و طلبه اسلام‌شناس دارند.

حجت‌الاسلام محمد نیک‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با اشاره به این‌که «با کمبود در این حوزه‌ها مواجهیم» افزود: باید مسئولان تلاش و کمک مضاعفی داشته باشند.

وی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در ارتقای سطح بصیرت، اخلاق، فکر و معرفت افراد جامعه نقش بسیار مهمی دارند و از دیرباز چه قبل و چه بعد از انقلاب در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار بوده‌اند.

وی پاسخگویی به مطالبات و نیازهای امروز را از وظایف حوزه‌ها دانست و گفت: باید ساز و کار بهره‌وری بالا را در حوزه‌های علمیه ایجاد کرد.

رئیس حوزه علمیه کاشمر با بیان این‌که «حوزه‌های علمیه، پرچمدار تولید علم در شرایط دشوار هستند» گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته حوزه علمیه این است که استاد یا روحانی با جایگاه بالاتری هر آنچه را فرا می‌گیرد در اختیار نفر بعد از خود و شاگردانش قرار می‌دهد در حالیکه در دانشگاه‌ها این چنین نیست.

وی با اشاره به پیشینه شهرستان کاشمر در پرورش چهره‌های بزرگ علمی و دینی گفت: هر چند شهرستان کاشمر سهم بالایی در حوزه علمی و دینی دارد اما هنوز نتوانسته متناسب با نیازهای شهرستان به مسائل موجود پاسخگو باشد.

نیک بین در ادامه با اعلام این‌که «در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه 115 داوطلب خواهر و 392 داوطلب برادر در دو مقطع تحصیلی سیکل و دیپلم در مدت دو ساعت به 120 سئوال تستی پاسخ دادند» گفت: قبول‌شدگان در مرحله اول برای ورود به حوزه علمیه باید مرحله مصاحبه را نیز با موفقیت بگذرانند، از بین قبول‌شدگان تعداد 50 نفر در حوزه علمیه حاج‌شیخ کاشمر ثبت‌نام خواهند شد و مابقی قبول‌شدگان نیز به حوزه‌های علمیه شهرستان‌های همجوار معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

کد N249446

وبگردی