آفتاب

هنیه: طرح میهن جایگزین یا مبادله اراضی را نمی‌پذیریم

هنیه: طرح میهن جایگزین یا مبادله اراضی را نمی‌پذیریم

نخست‌وزیر دولت حماس تأکید کرد که ملت فلسطین سرزمین و میهنی جز فلسطین ندارد و هرگز طرح میهن جایگزین، معامله بر سر اراضی خود و یا طرح‌هایی را که هدف از آن نابودی مساله فلسطین است، نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت حماس در اظهاراتی در جریان بازدید از بیمارستان میدانی اردنی تصریح کرد: ما فلسطینی‌ها میهن و سرزمینی جز فلسطین نداریم و هرگز طرح میهن جایگزین و یا مبادله اراضی خود را نمی‌پذیریم و این پاسخ ما به توطئه‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها علیه فلسطین و اردن است.

هنیه بر مخالفت قاطع ملت فلسطین با طرح‌های آمریکایی-صهیونیستی برای اسکان آوارگان فلسطینی در اردن، طرح میهن جایگزین و یا تشکیل دولت فلسطین در شرق رود اردن تأکید کرد و موضع اردن در قبال این توطئه‌ها و پایبندی این کشور به حق بازگشت آوارگان فلسطینی را ستود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی خاطرنشان کرد: ما بار دیگر بر حق بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی تأکید کرده و هم‌سو با برادران اردنی با طرح‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی با هدف نابودی مساله اردن که این کشور را نشانه گرفته است، مقابله می‌کنیم.

نخست‌وزیر دولت حماس مواضع تاریخی اردن در حمایت از ملت و آرمان فلسطین به ویژه پناهندگی میلیون ها آواره فلسطینی و میزبانی از آن ها به نحو احسن را ستود.

اسماعیل هنیه همچنین به نبرد کرامت که طی آن فلسطینیان و اردنی ها متحدانه با رژیم صهیونیستی به مبارزه برخواسته و اولین پیروزی خود پس از شکست سال 67 را رقم زدند، اشاره کرد و گفت، این پیروزی سرآغازی برای جهاد، مقاومت و مبارزات مسلحانه فلسطین جهت آزادسازی سرزمین مقدس فلسطین بود.

هنیه ملک عبدالله دوم، پادشان اردن و تمامی ملت این کشور را به تحرک فوری و سازنده برای مقابله با طرح های رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی در قدس به ویژه مسجد مبارک الاقصی فراخواند.

وی همچنین از تلاش ها و فعالیت های بیمارستان میدانی اردنی که در جریان جنگ فرقان در سال 2009 در غزه تاسیس شد، تقدیر و تشکر کرد و در مکالمه تلفنی با عطوفه، مدیر اتاق عملیات جنگی مشترک نیروهای مسلح اردن و سلامه بن سعید ابو مصطفی، شیخ طایفه بین سعید در اردن، درگذشت علی بن سعید المومنی، از کارکنان این بیمارستان را به آن ها تسلیت گفت.

انتهای پیام

کد N249355

وبگردی