آفتاب

تحریم روسیه، محور گفت‌وگوی بایدن با رهبران جمهوری چک و مجارستان

تحریم روسیه، محور گفت‌وگوی بایدن با رهبران جمهوری چک و مجارستان

معاون اول رییس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با رهبران مجارستان و چک خواستار حمایت از اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو با هدف کاستن از تنش‌ها در شرق اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جو بایدن، معاون اول رییس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر مجارستان به بحث و گفت‌وگو درباره اوضاع اوکراین پرداخت.

در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف اعلام کردند که به دنبال آن هستند تا روسیه با عواقب حمایت از اقدام‌ها در راستای مسلح‌ کردن جدایی‌طلبان اوکراین روبرو شود.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید صادر شد، بایدن اعلام کرد، در صورتی که مسکو به دنبال مداخله نظامی در اوکراین باشد، آمریکا و هم‌پیمانانش باید برای اعمال تحریم علیه نهادها و شخصیت‌هایی در حوزه اقتصاد روسیه اقدام کنند.

بایدن همچنین گفت‌وگوی تلفنی دیگری با نخست‌وزیر چک داشت که در آن دو طرف اعلام کردند، دولت اوکراین اقدامات حائز اهمیتی را در راستای اجرای توافق هفدهم آوریل ژنو به عمل آورده است.

نخست‌وزیر چک و معاون اول رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کردند که روسیه از عمل به تعهدات خود در ژنو باز مانده است و مسکو باید با عواقب اقدامات در راستای بی‌ثبات کردن اوکراین مواجه شود.

انتهای پیام

کد N249349

وبگردی