آفتاب
یک مقام آمریکایی خبر داد:

کمک نظامی به کشورهای عرب منطقه به بهانه نگرانی از برنامه موشکی ایران

کمک نظامی به کشورهای عرب منطقه به بهانه نگرانی از برنامه موشکی ایران

دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا با طرح ادعای نگران کننده بودن برنامه موشکی ایران، از کمک واشنگتن به کشورهای حوزه خلیج فارس برای تقویت توان موشکی این کشورها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی ایران و کشورهای 1+5 به یک توافق نهایی در مذاکرات هسته ای مدعی شد کشورش همچنان در مورد خطر موشک های دوربرد ایران برای کشورهای منطقه نگران است.

"فرانک روز" دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاست های دفاعی گفت ایالات متحده نسبت به نگرانی که در بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از برنامه موشکی ایران وجود دارد آگاه است و قصد دارد آنها را در تقویت توان موشکی شان یاری کند.

وی طی کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه یک نشست با موضوع دفاع موشکی در ابوظبی با وجود ابراز امیدواری در مورد نتایج مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 اظهار داشت: با این حال ما نمی توانیم نگرانی خود را از اقدامات دیگر ایران از جمله ادامه برنامه ساخت موشک های دوربرد نادیده بگیریم.

به ادعای این مقام آمریکایی تا زمانی که ایران به توسعه برنامه موشکی خود ادامه می دهد، می تواند دوستان منطقه ای ایالات متحده را در منطقه مورد تهدید قرار دهد از این رو این کشور به فعالیت برای کمک به کشورهای منطقه برای مقابله با این تهدید ادامه می دهد.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه اتریش در پاسخ به این سوال که آمریکا هنوز اصرار دارد موضوع راکت ها و موشک های ایرانی موضوع مذاکرات باشد گفت: انتخاب روش های دفاعی برای کشورهای مختلف با توجه به نیازهای دفاعی آن کشورها و مقدورات دفاعی صورت می گیرد، حتما این گونه نیست که موشک های دفاعی جمهوری اسلامی ایران که موضوع هیچ مذاکره ای نبوده و نخواهد بود تنها برای حمل سلاح های غیرمتعارف کاربرد داشته باشد. این یک تصور کاملا غلط بی مبنا و مبتنی بر فضاسازی هایی است که توسط برخی شکل می گیرد.

کد N249254

وبگردی