آفتاب

ولایتی از علاقه هیات پارلمانی فرانسوی برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران خبر داد

ولایتی از علاقه هیات پارلمانی فرانسوی برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران خبر داد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: هیات پارلمانی فرانسه آمادگی خود را برای افزایش حجم روابط اقتصادی با ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی عصر یک‌شنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه دیدار با هیات پارلمانی فرانسه خاطرنشان کرد: در دیدار با هیات پارلمانی فرانسه، پیرامون روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی مانند سوریه و عراق گفت‌وگو کردیم.

او افزود: مساله غرب و روسیه نیز یکی از مباحثی بود که دو طرف در رابطه با آن صحبت کردند. هم‌چنین در رابطه با آینده مذاکرات هسته‌ای، توسعه روابط دوجانبه و برداشتن موانع از سر راه روابط دوجانبه نیز گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که دو طرف ایرانی و فرانسوی بر سر به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای هسته‌ای توافق داشتند، گفت: هر دو طرف توافق داشتیم این گفت‌وگوها باید به سمتی برود که نتایج مطلوبی داشته باشد و در چارچوب قواعد بین‌المللی و منافع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیز در این دیدار بحث شد.

وی ادامه داد: با رعایت موازین بین‌المللی و در چارچوب تعهدهای جمهوری اسلامی ایران به آژانس انرژی اتمی، این خواسته‌ها قطعا محقق خواهد شد.

ولایتی با بیان این که هیات پارلمانی فرانسه برای گسترش حجم روابط اقتصادی ابراز امیدواری کردند گفت: این هیات آمادگی داشت حجم روابط اقتصادی با ایران را بالا برده و موانع پولی و بانکی را برطرف کند. هم‌چنین آن‌ها خاطرنشان کردند نتیجه دیدار و مذاکرات با مقامات ایرانی را به اطلاع مقام‌های فرانسوی خواهند رساند. البته این مرسوم است وقتی که قرار است روابط به بن‌بست رسیده دو کشور مجددا برقرار شود، هیات‌های حسن‌نیت بین کشورها رد و بدل شده و پس از نشست‌های متعدد، راه‌حل‌های مورد قبول دو طرف را اتخاذ و اعلام می‌کنند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان تاکید کرد: با حفظ حقوق متقابل در مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی و براساس روابط مشترک، همکاری‌های‌مان را توسعه خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N249142

وبگردی