آفتاب
عضو هیأت رئیسه مجلس:

موضوع ادغام تامین اجتماعی در نظام بیمه سلامت مطرح نیست

موضوع ادغام تامین اجتماعی در نظام بیمه سلامت مطرح نیست

بلکه به دنبال ایجاد وحدت رویه، بهره‌مندی همه مردم ایران از خدمات درمانی و مقابله با سوء استفاده‌های احتمالی است.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ادغام سازمان تامین اجتماعی در نظام بیمه سلامت هیچگاه مطرح نبوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدحسین فرهنگی در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان آذربایجان شرقی که به همت خانه کارگر تبریز در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد، گفت: بحث ادغام وجود ندارد، بلکه به دنبال ایجاد وحدت رویه، بهره‌مندی همه مردم ایران از خدمات درمانی و مقابله با سوء استفاده‌های احتمالی است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خیل کثیری از بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان وجود دارد، ‌ اما تعداد اندکی بیمارستان وابسته به این سازمان ارایه خدمات می‌کنند، گفت: همین مسأله موجب شده که تخت خالی در مراکز درمانی تامین اجتماعی یافت نشود، در حقیقت باید دانست که سفارش دهنده خدمات و ارایه دهنده خدمات باید جدا باشند، در این صورت انتظارات جامعه بیمه شده تامین اجتماعی محق خواهد شد.
وی با بیان این‌که تشکل‌های کارگری توانسته‌اند به دور از عوام گرایی، با بهره‌مندی از عقلانیت و منطق نسبت به طرح مطالبات خود گام‌های موثری بردارند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود؛ چنین روندی در آینده نیز تداوم داشته باشد، چرا که پویایی تشکل‌های کارگری موجب حرکت رو به جلوی کارگران است.
فرهنگی افزود: تشکل‌های کارگری به ویژه خانه کارگر می‌توانند با ارایه طریق، طرح مطالبات و پیشنهادات خود نقش سازنده‌ای در احقاق حقوق قشر تلاشگر کارگری داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به این‌که قراردادهای موقت کار منشاء‌ قانونی ندارند، تصریح کرد: در طول سالیان متمادی طرح‌ها و لوایح مختلفی در مجلس برای تامین امنیت شغلی کارگران و مقابله با شرکت‌های پیمانکاری و خدماتی مطرح شده است.
فرهنگی در پایان با تقدیر از تلاش‌های ارزنده خانه کارگر تبریز در ارایه خدمات به کارگران و پیگیری مطالبات این قشر تلاشگر افزود: در سالی که با عنوان فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیرت جهادی مزین شده، نقش کارگران بسیار ارزشمند و حساس است.

کد N249112

وبگردی