آفتاب

آیت الله جوادی آملی: عزاداریها نباید تنش زا باشد

آیت الله جوادی آملی: عزاداریها نباید تنش زا باشد

قم - ایرنا - آیت اللهˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید گفت: در عزاداریها و سخنرانی ها باید طوری رفتار کنیم که سبب تنش زایی نشویم.

به گزارش ایرنا،این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات و کانون خادم الرضا(ع) با وی افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همتای قرآن کریم هستند لذا باید همانطور که قرآن را بدون تنش و با جاذبه معرفی می کنیم، معرفی اهل بیت(ع) نیز به دور از تنش بوده و جاذبه داشته باشد.

وی با بیان این که آنچه در اسلام مهم است جوانمردی است که انسان را پویا و ماندنی می کند،ابراز داشت: همه بزرگان عنوان کرده اند که جوان زمانی می تواند به اهدافش برسد که از راهنمایی بزرگان استفاده کند.

آیت الله جوادی آملی افزود: ازدواج، سن معقولی دارد و باید باور کنیم که روزی ما به دست خداوند است و می توان با ساده زیستی در ابتدای ازدواج، طعم شیرین زندگی را در آینده چشید.

وی ابراز داشت: سن ازدواج نباید بالا برود و نباید شاهد چشم و همچشمی باشیم بلکه باید علم، کمال و ادب ملاک گزینش در ازدواج باشد.

آیت الله جوادی آملی گفت: ساده زیستی عیب نیست و دختران و پسران باید ساده زیستی را پیشه کنند تا زودتر ازدواج کرده و فرزند دار شوند و در این صورت بیگانگان هم نمی توانند آنها را جذب کنند.

وی اظهار داشت: قدخمیده های جامعه، علما و پدر و مادرانی اند که تجربه خوبی دارند و باید فتوت و جوانمردی را در بین جوانان اشاعه کنیم و خروجی این جوانمردی آن است که هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

7408/ 550/
کد N249090

وبگردی