آفتاب
هانس-گئورگ ماسن:

جوانان آلمانی قربانی بحران سوریه شده اند

جوانان آلمانی قربانی بحران سوریه شده اند

رئیس نهاد حفاظت از قانون اساسی آلمان با اشاره به کشته شدن بیش از 20 شهروند آلمانی در جنگ داخلی سوریه گفت جوانانی که برای پیوستن به شورشیان مسلح به این کشور می روند، در واقع قربانی این بحران خونین می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، افزایش شمار جوانان آلمانی در جنگ بین شورشیان مسلح و ارتش سوریه موجب نگرانی مقامات برلین شده است. "هانس-گئورگ ماسن" رئیس نهاد حفاظت از قانون اساسی آلمان در گفتگو با هفته نامه فوکوس از کشته شدن شمار دیگری از جوانان این کشور در سوریه خبر داد.

وی با بیان این که تا کنون بیش از 20 آلمانی در جنگ داخلی سوریه کشته شده اند اظهار داشت: جوانان آلمانی به گوشت دم توپ در سوریه تبدیل شده اند. به گفته وی شهروندان جوان آلمانی با تصورات غیرواقعی راهی جنگ سوریه می شوند و گمان می کنند یک دیزنی لند اسلامی در آنجا بر پا است و اسباب شادی و تفریحشان فراهم است، اما پس از مشاهده چهره واقعی جنگ، از خواب غفلت بیدار می شوند.

ماسن کشته شدن شمار بیشتری از جوانان آلمانی در سوریه را خطر بزرگی برای آلمان دانسته و در مورد بازگشت این افراد جنگ آزموده به کشور که به اقدامات تروریستی علیه شهروندان این کشور می انجامد، هشدار داد. وی تاکید کرد: برخی از آنها شاید بخواهند حملات تروریستی را در آلمان ترتیب دهند. ما می دانیم که برخی از این جوانان در سوریه دوره های آدم کشی می بینند و این برای کشور ما خطرناک است.

هفته نامه فوکوس می نویسد بخش بزرگی از تروریست های خارجی در سوریه را افراط گرایان سلفی تشکیل می دهند، آمارهای غیررسمی از حضور بیش از 6 هزار تروریست خارجی در جنگ داخلی این کشور حکایت دارد. 

کد N249022

وبگردی