آفتاب

نبیه بری: اجرای تفاهم‌نامه با لیبی درباره امام موسی صدر نتایج امیدبخشی دارد

نبیه بری: اجرای تفاهم‌نامه با لیبی درباره امام موسی صدر نتایج امیدبخشی دارد

رییس پارلمان لبنان با اظهار خرسندی از امضای تفاهم‌نامه میان لبنان و لیبی، این رویداد را گامی تاریخی در روند پیگیری قضیه ربودن امام موسی صدر و دو همراهش دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس این تفاهم‌نامه که برای اولین‌بار در ۳۶ سال گذشته میان دولت‌های دو کشور به امضا رسیده، لیبی متعهد شده تا ‌نهایت تلاش خود را در همکاری‌های مورد نیاز و ارائۀ اسناد و اطلاعات مرتبط با ربودن امام صدر انجام دهد.

نبیه بری در پایان دیدار با صدرالدین صدر، فرزند امام موسی صدر، رائد شرف الدین، خواهرزاده امام موسی صدر و قاضی حسن الشامی، دبیر کمیته رسمی پیگیری قضیه ربودن امام موسی صدر و دو همراهش که عصر روز گذشته (شنبه) در بیروت انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران، اطلاعات تازه‌ای درباره این تفاهم نامه و آخرین تحولات در روند پیگیری قضیه ربودن امام موسی صدر به آنان ارائه داد.

بر اساس خبری که دفتر نبیه بری منتشر کرده است، وی درباره گفت‌وگوهای صورت گرفته در این دیدار گفت: در جلسه امروز عمدتا درباره گام تاریخی مهمی که در پرونده پیگیری قضیه ربودن امام موسی صدر و دو همراهش برداشته شد، سخن گفتیم. این گام تاریخی تفاهم‌نامه‌ای است که اخیراً پس از دو سال تماس و تلاش جدی به امضای نمایندگان رسمی دولت‌های لبنان و لیبی رسید.

نبیه بری که برای نخستین‌بار خبر امضای این سند را در لبنان اعلام می‌کرد، با اشاره به گفت‌وگوهای صورت گرفته دربارۀ مفاد آن افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه حق طرف لبنانی در مسائل و اقدامات اجرایی و تحقیقات و پیگرد‌ها تثبیت شده است تا بتواند به نتایج امیدبخش برای آزادی امام و دو همراهش و بازگشت سالم آنان برسد.

این مقام ارشد لبنان ضمن قدردانی از همکاری‌ها و همراهی‌های مقامات لیبیایی، بر ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر توافقات تاکید کرد و گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه فورا به مرحله اجرا برسد و پیگیری در همه سطوح به طور کامل انجام گیرد.

انتهای پیام

کد N248978

وبگردی