آفتاب
تحولات آسیا/

تظاهرات ضد آمریکایی در کوالالامپور/ رهبر کره شمالی خواستار مقابله با تهدیدهای آمریکا شد

تظاهرات ضد آمریکایی در کوالالامپور/ رهبر کره شمالی خواستار مقابله با تهدیدهای آمریکا شد

مذاکرات رهبر کره‌ شمالی با مقامات ارشد نظامی این کشور، تظاهرات ضد آمریکایی در کوالالامپور و استقبال سازمان ملل از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.

شبه جزیره کره

رسانه ها از مذاکرات رهبر کره‌ شمالی با مقامات ارشد نظامی این کشور و بازدید از تاسیسات نظامی در پی هشدارهای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره آزمایش اتمی این کشور خبر دادند.

کیم جونگ اون ضمن تاکید بر لزوم برگزاری نشستهای مکرر با کمیسیون مرکزی نظامی حزب حاکم خواستار تقویت توان نظامی برای مقابله با هشدارهای آمریکا شد.

چین

شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در نشست امنیت ملی و ثبات اجتماعی نیز بر ضرورت مبارزه با تروریسم با هدف حفظ امنیت ملی کشورش با تروریسم و تجزیه‌ طلبی و تلاش مردم در این زمینه تاکید کرد و تروریسم را دشمن ملت چین و ملت های جهان خواند.

مالزی

رسانه ها گسترش روابط اقتصادی، امنیتی، تجاری و هواپیمای مفقود شده را محور مذاکرات اوباما در سفر به مالزی عنوان کردند. همزمان با سفر اوباما به مالزی گروههای مختلف با شمایل زامبی (مرده های متحرک ترسناک) در کوالالامپور تظاهرات کرده و شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند.

معترضان به پیوستن مالزی به پیمان ترانس پاسیفیک بر این باورند که این کشور تحت فشار آمریکا به امضای این پیمان تن داده است.

هند

رسانه های هندی گزارش دادند که هند امروز یکشنبه و در یکی از پیچیده ترین آزمایش های دفاعی یک فروند موشک بالستیک را خارج از جو زمین منهدم کرد.

افغانستان

یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان امروز یکشنبه ضمن استقبال از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم بی طرفی کمیسیون های انتخاباتی تاکید کرد.

بر این اساس "عبدالله عبدالله" وزیر خارجه پیشین افغانستان با 44.9 درصد آرا، حائز رتبه اول شده و پس از وی "اشرف غنی" وزیر پیشین دارایی با 31.5 درصد آرا در مکان دوم است. این در حالی است که هشت نامزد باقی مانده با اختلاف فاحشی از این دو نامزد قرار گرفته اند.

کد N248952

وبگردی