آفتاب

خیز اشرف غنی برای پیروزی در دور دوم انتخابات افغانستان

خیز اشرف غنی برای پیروزی در دور دوم انتخابات افغانستان

یکی از کاندیداهای پیروز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز (یکشنبه) قول داد تا برای پیروزی در دور دوم این انتخابات تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشرف غنی، اقتصاددان سابق بانک جهانی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان15 / 31 درصد از آرا را به دست آورد و عبدالله عبدالله، وزیر امور خارجه سابق افغانستان موفق به کسب 9 / 44 درصد آرا شد. دور نخست این انتخابات پنجم آوریل سال جاری میلادی برگزار شد.

اشرف غنی در میان هوادارانش در کابل گفت: در دور دوم مردم باید تصمیم بگیرند که چه کسی را انتخاب کنند. باورها به پیروزی همچنان به قوت خود باقی است. ما در دور دوم نیز در انتخابات شرکت می‌کنیم. مردم باید تصمیم بگیرند که قدرت تغییر در سیستم را دارند یا خیر.

در دور نخست این انتخابات هیچ‌یک از دو کاندیدا موفق به کسب 50 درصد آرا نشدند و بنابراین، این پروسه به دور بعد کشیده شد.

اشرف غنی در ادامه گفت: تحقیقات برای تقلب انتخاباتی پیش از اعلام نتایج نهایی در 14 مه 2014 می‌تواند درصدها را تغییر دهد. پس از مشخص شدن تقلب، تفاوت میان دو کاندیدا شنیدنی است. دور دوم باید براساس قانون اساسی برگزار شود. هر گونه تردید ثبات در افغانستان را تهدید می‌کند.

اشرف غنی گفت: ما آماده هستیم. من از جامعه بین‌الملل می‌خواهم تا نسبت به انتخاب، تردید نکند. اگر این انتخابات شفاف باشد، من اولین کسی هستم که به پیروز آن تبریک می‌گویم و ما همگی پیروز هستیم.

هر کس که رئیس‌جمهوری آتی افغانستان باشد باید به مقابله با طالبان و اقدامات شبه نظامی گرایانه این گروه در پی خروج 51 هزار نیروی خارجی تحت رهبری آمریکا از افغانستان در پایان سال جاری میلادی و احیای اقتصاد نظارت داشته باشد.

اشرف غنی

انتهای پیام

کد N248701

وبگردی