آفتاب

نتانیاهو: عباس از حماس دوری کند

نتانیاهو: عباس از حماس دوری کند

بنیامین نتانیاهو اظهار امیدواری کرد که محمود عباس از جنبش حماس دوری جسته و به روند سازش با رژیم صهیونیستی برگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی به مناسبت هولوکاست عنوان داشت: حماس وقوع هولوکاست را تکذیب می‌کند، اما در تلاش است تا دست به یک هولوکاست دیگری بزند.

وی در ادامه افزود: ما امیدوار هستیم که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از حماس دوری جسته و به روند سازش با اسرائیل بازگردد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: تفاوتی که میان یهودیان دیروز با امروز وجود دارد این است که یهودیان یک دولت قدرتمند دارند که این دولت قدرتمند یک ارتش بسیار قوی دارد.

محمود عباس نیز در پاسخ به سوالی پیرامون سالگرد هولوکاست گفته بود هولوکاست شنیع‌ترین جنایتی بود که بشر در عصر جدید به خود دیده است.

وی با خانواده‌های قربانیانی که توسط نازی‌ها کشته شده‌اند، اظهار همدردی کرد و گفت: هولوکاست بیانگر تبعیض نژادی است که ما با آن مخالف بوده و علیه آن می‌جنگیم.

در همین حال صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین صبح امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت عنوان داشت: حماس یک سازمان تروریستی نیست، بلکه تروریسم واقعی اشغال‌گری‌ها و شهرک‌سازی‌هاست.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی برای راهکار تشکیل دو کشور اهمیت قائل نیست و کشور فلسطین در مرزهای 1967 را به رسمیت نمی‌شناسد.

این مقام فلسطینی عنوان داشت: با ادامه این شهرک‌سازی‌ها تحقق صلح ممکن نیست و چگونه می‌توان در سایه ادامه شهرک‌سازی‌ها در مورد راهکار تشکیل دو کشور صحبت کرد.

انتهای پیام

کد N248400

وبگردی