آفتاب

ارتش کانادا مبارزه با خشونت‌های جنسی گسترده را در دستور کار قرار می‌دهد

ارتش کانادا مبارزه با خشونت‌های جنسی گسترده را در دستور کار قرار می‌دهد

به دنبال تحقیقات صورت گرفته توسط دو مجله که اتهامات خشونت جنسی گسترده در داخل نیروهای مسلح کانادا را افشا کرد، فرمانده ارشد ارتش این کشور دستور بازبینی داخلی برنامه‌ها و سیاست‌های مبارزه با خشونت‌های جنسی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتید پرس، ژنرال تام لاوسان، فرمانده نیروهای دفاع کانادا این اتهامات منتشر شده در آخرین شماره مجله مکین را "ناراحت کننده" توصیف کرد. این تحقیقات به مدت یک سال توسط مجله مکلین و مجله فرانسوی "اکتوآلیته" صورت گرفته و حاکی از آن است که بر روی تعدادی از این تجاوزات سرپوش گذاشته شده است.

این گزارش که در چند روز گذشته در مجله مکلین منتشر شده شامل مصاحبه‌هایی با قربانیان ادعا شده است و از قوانین دسترسی به اطلاعات برای دنبال کردن تحقیقات پلیس در یک دهه اخیر استفاده کرده است. این گزارشگران همچنین در جلسات دادگاه‌های نظامی حضور داشتند.

یکی از قربانیان در این گزارش یک خانم 50 ساله با ادعای این مسأله است که زمانی که در ارتش بوده 30 سال تجاوز را تحمل کرده و دیگری یک خانم 40 ساله است که مدعی شده در افغانستان به وی تجاوز شده است. براساس آمارهای به دست آمده توسط قانون دسترسی به اطلاعات کانادا، هر روزه پنج تن در جامعه نظامی کانادا قربانی حملات جنسی خواهند بود. این آمارها نشان می‌دهد که پلیس نظامی از سال 2000 میلادی هر ساله چیزی حدود 134 تا 201 شکایت در خصوص تجاوزات جنسی دریافت کرده که به طور میانگین هر سال 178 شکایت دریافت شده است.

‌قربانیان می‌گویند: شکایت های آن‌ها رد شده و علنی شدن این مسأله حرفه و شغل آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

لاوسان در واکنش به این گزارش گفت: به هیچ وجه نمی‌پذیرم که این بخشی از فرهنگ ارتش است. این مسأله حقیقت ندارد.

راب نیکولسان، وزیر دفاع کانادا پس از انتشار این گزارش در بیانیه‌ای گفت: از شنیدن این اتهامات تجاوزات جنسی در ارتش بسیار عصبانی شده‌ام. من به لاوسان دستور دادم تا اصل ماجرا را پیدا کند.

انتهای پیام

کد N248235

وبگردی