آفتاب

آزادی رهبر معترضان تایلند پس از دستگیری چند ساعته

آزادی رهبر معترضان تایلند پس از دستگیری چند ساعته

پلیس تایلند رهبر معترضان این کشور را به اتهام ارتکاب چند فقره جرم نظیر قیام خشونت‌بار علیه دولت بانکوک دستگیر کرد اما حتی پس از آزادی با قرار وثیقه این مرد، خطر تنش‌های سیاسی بیشتری وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، پلیس مهاجرت تایلند، "ساخونتی فاتیاگول"، رهبر معترضان دولتی بانکوک را در فرودگاه بین‌المللی این شهر همزمان با بازگشت از آمریکا دستگیر کرد.

ساخونتی رهبر کمیته اصلاح دموکراتیک خلق تایلند است که تظاهرات اعتراضی ضد دولتی زیادی را از نوامبر 2013 در بانکوک انجام داده است. اعضای این گروه خواهان برکناری یینگلاک شیناواتوا، نخست‌وزیر تایلند هستند و باعث شدند تا انتخابات فوریه سال جاری میلادی در این کشور آسیایی دچار خدشه شود. این گروه همچنین خواهان انتخاب یک دولت غیر منتخب موقت برای تحقق و اجرای اقداماتی علیه فساد و سیاست‌های پولی است.

این رهبر معترضان در تایلند به اتهام ارتکاب چند فقره جرم نظیر برگزاری قیام‌های خشونت‌بار علیه دولت دستگیر شد اما بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای، وی روز شنبه با قرار وثیقه 18 هزار و 600 دلاری آزاد شد.

معترضان ضد دولتی در تایلند جوی از خشونت را در بانکوک پدید آورده‌اند، جایی‌ که یک فعالان حامی دولت روز چهارشنبه به ضرب گلوله مردان ناشناس کشته شد و حملات نارنجکی در ساختمان یک روزنامه و یک دادگاه پنج‌شنبه‌ شب به وقوع پیوست.

از زمان آغاز درگیری‌ها در نوامبر سال گذشته میلادی تا دور جدید تنش‌های سیاسی و درگیری‌های خشونت‌بار در بانکوک و اطراف آن بیش از 20 تن کشته و بیش از 700 تن نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N247867

وبگردی