آفتاب
آغاز انتخابات پارلمانی عراق در خارج از کشور

عراقی ها در ایران پای صندوق های رای رفتند

عراقی ها در ایران پای صندوق های رای رفتند

تهران - ایرنا - رای گیری از عراقی های مقیم ایران در انتخابات پارلمانی عراق امروز یکشنبه در 18 حوزه انتخاباتی در یازده شهر ایران آغاز شد و تا فردا دوشنبه ادامه خواهد یافت .

به گزارش خبرنگار ایرنا، دفتر کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در ایران به فرآیند اطلاع رسانی خود پایان داد و 504 تن از کارکنان خود را برای برگزاری انتخابات مهیا و آماده کرد.

کمیساریای مزبور در عراق اعلام کرد : تمامی اقدامات لازم برای انجام رای گیری از عراقی های مقیم خارج از کشور را اتخاذ کرده است که طی آن 785 هزار تن از افراد حائز شرایط رای دادن در 19 کشور شرکت خواهند داشت .

این در حالی است که دولت عراق تصمیم گرفته به همین مناسبت یک هفته تعطیل رسمی اعلام کند.

کمیساریای یاد شده 102 حوزه انتخاباتی و 654 صندوق رای گیری در 19 کشور یعنی آمریکا ، انگلیس ، آلمان ، سوئد ، هلند ، کانادا ، استرالیا ، دانمارک ، ترکیه ، ایران ، اردن ، امارات ، لبنان و مصر را تدارک دیده است .

9 هزار و 32 تن خود را برای نامزدی مجلس نمایندگان عراق کاندیدا کرده اند و شمار افرادی که حائز شرایط رای دادن هستند نیز به 20 میلیون و 437 هزار رای دهنده می رسد.

بیش از 9 هزار کاندیدا جهت دستیابی به 329 کرسی در مجلس نمایندگان که نمایانگر دهها جریان سیاسی در عراق هستند ، در انتخابات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات پارلمانی در داخل عراق روز چهارشنبه این هفته برگزار می شود.

خاورم ** 1487 **1586
کد N247642

وبگردی