آفتاب

سخنگوی کرملین: تماس‌ها میان اوباما و پوتین ادامه دارد

سخنگوی کرملین: تماس‌ها میان اوباما و پوتین ادامه دارد

سخنگوی کرملین گزارش‌ها درباره توقف گفت‌وگوها میان روسای جمهوری آمریکا و روسیه را به دلیل اوضاع بحرانی در اوکراین رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کرملین به رادیو اکو مسکو گفت: مذاکرات میان ولادیمیر پوتین و باراک اوباما، روسای جمهوری روسیه و آمریکا همانند گذشته ادامه دارد. این دو رهبر چند روز قبل با یکدیگر گفت‌وگو کردند. هم‌اکنون اختلافاتی وجود دارد و مذاکره سخت شده اما ارتباطات میان دو طرف همانند گذشته ادامه دارد.

در 14 آوریل 2014، پوتین در مکالمه‌ای تلفنی با اوباما بر استفاده آمریکا از تمام موقعیت‌ها و روش‌ها برای جلوگیری از تداوم درگیری‌های خونبار در اوکراین تأکید کرده بود. پیشتر برخی از رسانه‌های غربی گزارش داده بودند که مسکو و واشنگتن مذاکرات مستقیم را متوقف کرده‌اند.

سرویس امنیت اوکراین اخیرا اعلام کرد که عملیات نظامی ویژه‌ای از سوی مقام‌های دولت جدید کی‌یف اوایل ماه جاری میلادی علیه معترضان حامی روسیه در شرق اوکراین صورت گرفته و در یک مرحله فعال قرار دارد. مقام‌های اوکراین یک عملیات ویژه را شرق اوکراین برای سرکوب معترضان حامی فدرالی شدن ترتیب دادند.

پوتین و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز درباره اوضاع اوکراین از جمله اجرای توافق‌نامه‌ ژنو به بحث پرداختند.

انتهای پیام

کد N247468

وبگردی