آفتاب

وزیر کشور:ماموستا مجتهدی منشا اثر وخدمات بسیاری در استان کردستان بود

وزیر کشور:ماموستا مجتهدی منشا اثر وخدمات بسیاری در استان کردستان بود

تهران- ایرنا- وزیر کشور با انتشار پیام تسلیتی به مناسبت در گذشت ماموستا حسام الدین مجتهدی امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: ماموستا مجتهدی منشا اثر و خدمات بسیاری در استان کردستان بود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه با انتشار پیامی درگذشت ماموستا حسام الدین مجتهدی را به بیت مکرم و مردم عزیز و شریف استان کردستان تسلیت گفت.

وزیر کشور در این پیام آورده است: خبر درگذشت حاج ماموستا مجتهدی امام جمعه محترم سنندج و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری که یقینا منشا اثر وخدمات بسیاری در استان کردستان بودند و بخش زیادی از عمر پر ثمر خویش را در مسیر وحدت و اعتلای انقلاب و کشور و پیشرفت استان کردستان برداشتند، موجب تالم و تاسف فراوان گردید.

رحمانی فضلی افزوده است: اینجانب ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت و تعزیت فقدان این شخصیت برجسته به آن بیت محترم و مردم عزیز و شریف استان کردستان، از درگاه حضرت باریتعالی برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

ماموستا ˈحسام الدین مجتهدیˈ امام جمعه سنندج که از 29 فروردین بر اثر بیماری در بیمارستان طالقانی تهران بستری بود، ظهر روز گذشته درگذشت.

امام جمعه سنندج روز سه شنبه 25 فروردین به دلیل افت فشار خون و خونریزی در دستگاه گوارش در بیمارستان بعثت سنندج بستری شد و در روز جمعه 29 فروردین برای پیگیری روند درمان به بیمارستان طالقانی تهران اعزام و تحت عمل جراحی معده قرار گرفت.

ماموستا مجتهدی که 93 سال سن داشت از سال 83 به عنوان امام جمعه اهل سنت سنندج منصوب شد و از سال 90 نیز به عنوان منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.

سیام(1)1429 ** 1418
کد N247373

وبگردی