آفتاب

فروزنده: عملکرد مسئولان موجب کاهش یا افزایش اعتماد عمومی می‌شود

فروزنده: عملکرد مسئولان موجب کاهش یا افزایش اعتماد عمومی می‌شود

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: عملکرد کارگزاران نظام موجب کاهش یا افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود ولی در کل، اعتماد عمومی در سطح کلی محکم و قوی است.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر اینکه "اعتماد عمومی مسأله‌ای ریشه‌دار و اساسی است و سرمایه اجتماعی و ملی قلمداد می‌شود"، افزود: ما اتفاقاتی چون انتخابات ریاست جمهوری و راهپیمایی روز 22 بهمن را گذرانده‌ایم و دیدیم که با وجود همه فشارها و تبلیغات، مردم پشتیبان نظام هستند و به نظام اعتقاد دارند و در واقع سرمایه اجتماعی نظام بالاست.

وی با بیان اینکه "عملکرد صحیح دولت‌ها می‌تواند میزان اعتماد عمومی را افزایش یا کاهش دهد"، تاکید کرد: دولت‌ها باید عملکرد درست داشته باشند و ضمن نشان دادن کارایی خود و اینکه کارگزارانی در خدمت مردم هستند، این موضوع را به اثبات برسانند که با فساد مقابله می‌کنند و تصمیمات پخته‌ای می‌گیرند تا به مردم آسیبی نرسد.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث یارانه‌ها و میزان اعتماد عمومی که در این قضیه دیده شد، باید گفت که روش دولت در این موضوع، غلط بود و این موضوع ربطی به اعتماد عمومی ندارد. به هر ترتیب دولت در مسأله سبد کالا تصمیم غلطی گرفت و حال در بحث کنترل قیمت‌ها باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد.

فروزنده افزود: اینکه وقتی قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا می‌کند، قیمت‌های دیگر دچار افسارگسیختگی می‌شود، این موضوع به اعتماد عمومی آسیب وارد می‌کند؛ در حالی که مردم باید به کارآمدی دولت باور داشته باشند و ببینند که شعارهایی که زمانی داده شده است تحقق پیدا می‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان تاکید کرد: با وجود اینکه عملکرد کارگزاران نظام موجب کاهش یا افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود، بطور کلی اعتماد عمومی در سطح کلی محکم و قوی است.

انتهای پیام

کد N247055

وبگردی