آفتاب

نجات بیش از 1500 مهاجر غیر قانونی در جنوب ایتالیا

نجات بیش از 1500 مهاجر غیر قانونی در جنوب ایتالیا

رم - ایرنا -مهاجرت های غیرقانونی از شمال افریقا به جنوب ایتالیا همچنان روندی فزاینده ای داشته و در 24 ساعت اخیر یک هزار و 500 نفر در آب های جنوب این کشور از سرگردانی در دریا نجات داده شدند.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی ایتالیا، کشتی های نیروی دریایی به همراه گارد ساحلی ایتالیا در 24 ساعت اخیر در کانال سیسیل و در عملیات موسوم به ˈدریایی ماˈ موفق به ردیابی و امداد بیش از یک هزار 500 نفر مهاجر شدند .

بهبود شرایط جوی باعث تشدید وضعیت اضطراری مهاجرت های غیر قانونی به ایتالیا شده است تا جایی که مراکز موقت نگه داری مهاجران در جنوب این کشور با مشکل جمعیتی مواجه شده و دیگر فضایی برای مهاجران بیشتر ندارند.

منابع نیروی دریایی نیز اعلام کردند که در ساعات آینده حدود دو هزار مهاجر دیگر وارد ایتالیا خواهند شد.

موج مهاجرت های غیرقانونی به ایتالیا با گرم شدن هوا و ارام شدن دریا از شمال آفریقا شدت گرفته و قایقی ها و شناورهای فرسوده مملو از مهاجران به امید زندگی بهتر و فرار از جنگ ها و گرسنگی راهی ایتالیا می شوند تا از این کشور به شمال اروپا مهاجرت کنند. این درحالی است که این سفر پرمخاطره برخی اوقات به قیمت جان انها تمام شده و یا به کشورهایشان بازگردانده می شوند.

ورود مهاجران غیر قانونی از یک سو و نبود امکانات و بودجه کافی از سوی دیگر باعث مشکلات فراوانی در مدیریت این پدیده برای نهادهای محلی در ایتالیا شده است .

حجم قاچاق انسان از لیبی به سوی بنادر ایتالیا بسیار بالا است و قایق ها و شناورهایی فعال در زمینه قاچاق اغلب فرسوده هستند.

هیچ تشکیلات انتظامی و نیروی پلیس در لیبی نیست که با این پدیده مقابله کند و گفته می شود که تا 600 هزار مهاجر در سواحل این کشور در انتظار سفر به ایتالیا هستند که باعث نگرانی مسوولان ایتالیایی شده است.

ایتالیا با اختصاص یک و نیم میلیون یورو در ماه و بکارگیری پهپاد، بالگرد با تجهیزات دیده بانی ماورای بنفش، هواپیمای ˈپی 180ˈ با تکنولوژی دید شبانه و پنج کشتی نظامی با تجهیزات امدادی و بیمارستانی و مجهز به فضایی بزرگ برای بستری احتمالی مهاجران و حمل شناورهای امدادرسانی سعی بر مقابله با این پدیده در دریای مدیترانه دارد.

اروپام ** 2171 ** 1917
کد N246839

وبگردی