آفتاب

باهنر: میهمانی همسر رییس جمهور کار خوب و ارزشمندی بوده است

باهنر: میهمانی همسر رییس جمهور کار خوب و ارزشمندی بوده است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به میهمانی همسر رییس جمهور آنقدر که نقد شد، نقد وارد نیست، اظهار کرد: برگزاری این میهمانی کار خوب و بسیار ارزشمندی بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه این تشکل سیاسی با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ خاطرنشان کرد: در سال 93 بحث اقتصاد مقاومتی باید به صورت جدی در دستور کار تمام نهادهای اجرایی مقننه و قضایی کشور قرار بگیرد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در روزهای پایانی سال 92 افزود: همان زمان که رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، طی جلساتی که با سران و مسوولان قوای سه گانه داشتند، به طور مفصل تبیین کردند که مقوله اقتصاد مقاومتی باید به چه صورت دنبال شود.

باهنر با بیان اینکه امروز تنها راه برون رفت از مشکلات کشور تمسک به سیاست‌های ابلاغی رهبری می‌باشد، گفت: امیدوار هستیم که اقتصاد مقاومتی به سرنوشت سیاست‌های ابلاغی گذشته دچار نشود.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد و نامگذاری سال‌های اخیر با عناوین اقتصادی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ظرف 35 سالی که از استقرارش می‌گذرد در جبهه‌های سیاسی و اجتماعی الگویی کاملا نو و کارآمد و آزمایش شده به نام مردم‌سالاری دینی را به تاریخ معاصر عرضه کرده است. این الگو همان چیزی است که قبل از انقلاب به باور هیچ‌کس نمی‌آمد و از سوی استکبار نیز به سخره گرفته می‌شد اما امروز مشاهده می‌کنیم که بعد از مدت‌ها موج مردم سالاری دینی در سایر کشورها نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور طی سال‌های پس از انقلاب در ابعاد مختلف خاطرنشان کرد: در بعد نظامی ما در طول 8 سال دفاع مقدس شاهد الگوسازی و ماندگاری بودیم که اکنون هیچ‌کس نمی‌تواند تحلیل کند که در آن زمان چه اتفاقاتی افتاد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در همین دوره علی‌رغم اینکه در طول سال‌های پس از انقلاب تحریم‌ها گاهی اوقات به صورت جدی و گاهی اوقات به صورت غیرجدی توسط استکبار علیه کشور ما اعمال می‌شد، اما در بعد نظامی ما همواره مورد تحریم جدی کشورهای غربی بوده‌ایم. این در حالی است که ما توانسته‌ایم در این حوزه پیشرفت‌های بسیاری داشته باشیم به صورتی که اکنون ما با این پیشرفت‌های خود نیم‌نگاهی به حزب‌الله داریم و یا اینکه در غزه شاهد هستیم که اقتداری از جمهوری اسلامی طراوت می‌کند.

باهنر با بیان اینکه امروز از اقتدار در سوریه جنگی تمام عیار وجود دارد، افزود: امروز 70 کشور دنیا ساختار تغییر نظام سوریه هستند اما ما علی‌رغم نقدها و توصیه‌هایی که به حکومت سوریه داریم، معتقدیم که نظام سوریه باید حفظ شود و نظام انتخاباتی باید آینده این کشور را تعیین کند.

وی با تاکید بر اینکه ما بیشترین پیشرفت را در جاهایی داشته‌ایم که مورد اعمال تحریم‌های سخت و شدید قرار گرفته‌ایم، گفت: علی‌رغم پیشرفت‌های بسیار خوبی که در عرصه‌های مختلف از جمله توسعه زیربناها، علم و فناوری، تحصیلات و بهداشت در سال‌های پس از انقلاب حاصل شده است، ما هنوز در بعد اقتصاد کلان کشور نتوانسته‌ایم الگوی موفق را تجربه و این الگو را به جهان معاصر ارائه کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه تجربه نکردن الگوی موفق در اقتصاد کلان یکی از نقاط ضعف کشور به حساب می‌آید، افزود: شاید یکی از دلایلی که رهبری طی سالیان اخیر بر مقوله اقتصاد تاکید داشته‌اند، این موضوع باشد. امروز ما ناچاریم که قوا و سرمایه‌های خود را متمرکز کنیم.

امروز ما باید با متمرکز کردن و مدیریت کردن امکانات، انگیزه‌ها و هوش‌های بالای ملت، انقلاب اقتصادی به راه بیندازیم و یک الگوی اقتصادی کلانی را ارائه دهیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما امروز در مجلس شورای اسلامی این کار را آغاز کرده‌ایم، گفت: ما در وهله نخست باید به تفاهمی کلی میان مسوولان، برنامه‌ریزان، مجریان برسیم تا اقتصاد مقاومتی را تبیین کنیم و در این موضوع به یک وحدت نظر برسیم.

باهنر خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که تا پایان اردیبهشت ما قوانین را به سه دسته تقسیم کنیم. دسته نخست را قوانینی قرار دهیم که خوب و در جهت اقتصاد مقاومتی هستند. دسته دوم را قوانین نیازمند به اصلاح و دسته سوم را قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی تقسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید تا پایان خردادماه به یک برنامه عمل در سه مقطع برسیم. یکی؛ برنامه عمل سال 93، دیگری برنامه عمل سال 94 که در این برنامه باید بودجه را طوری تعیین کنیم که اقتصاد مقاومتی سایه سنگینی بر آن داشته باشد و برنامه سوم نیز برنامه بلند مدت است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر لزوم جمع‌بندی واحد میان دولت و مجلس اظهار کرد: چنانچه مجلس بخواهد به تنهایی حکم کند و دولت قانع نشود، کشور راه به جایی نمی‌برد.

باهنر با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یک رویکرد است، اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی را باید باور داشت چراکه این بحث نه یک پروژه بلکه یک رویکرد است. اقتصاد مقاومتی رویکردی است که رفتار همه ما باید در راستای آن باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: دولت در این زمینه تلاش و سعی مجدانه‌ای کرده است اما متاسفانه ما تاکنون نقشه راه دولت را کشف نکرده‌ایم.

وی با اشاره به عدم استقبال کلی مردم از انصراف از دریافت یارانه‌های نقدی اظهار کرد: این موضوع باید پایش شود و ما باید دربیابیم که دلیل ثبت نام عمده مردم علی‌رغم تبلیغات صورت گرفته چیست؟ آیا ما باید دربیابیم که آیا دولت و مجلس اشتباه کرده‌اند و نتوانسته‌اند پیام خود را به مردم برسانند و یا اینکه مردم می‌خواهند یامی به مسوولان برسانند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه احساس می‌کنیم تراز هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری نتواند به تراز خود برسد، گفت: به نظر می‌رسد با برنامه‌ای که اکنون با آن مواجه هستیم در آینده با مشکل روبه‌رو شویم.

باهنر با بیان اینکه امروز احساس می‌شود دولت وارد محافظه‌کاری شده است، اظهار کرد: محافظه‌کاری خوب است اما نه اینکه آنقدر دولت محافظه‌کار شود که ما در رادیکال قرار بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به میهمانی که توسط همسر رییس جمهور در کاخ سعدآباد به مناسبت روز زن برگزار شده بود، اظهار کرد: انتقادات زیادی از سوی مجلس در این باره مطرح شد. همچنین شایعاتی نیز در این زمینه وارد شد که تا آنجایی که من تحقیق کرده‌ام، بسیاری از آنها رد شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: یکی از این شایعات حکایت از آن داشت که به تمام حاضرین در این جلسه نفری پنج سکه داده شده است این در حالی است که اینگونه نیست و در آن جلسه تنها به 5 نفر از میهمانان سکه‌ای اهدا شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مباحثی که در این میهمانی مطرح شده بود، این بود که عده‌ای می‌گفتند در آن میهمانی مدل‌های خانم‌ها به مدل‌های لباس تبدیل شده بودند این در حالی است که این بحث نیز اشتباه است و تنها در آن مراسم همسران سفرای حاضر در کشور حضور داشتند.

باهنر با اشاره به سخنرانی خانم الهه قمشه‌ای اظهار کرد: آنطور که به نظر می‌رسد، این سخنرانی، سخنرانی خوبی بوده است و طی آن مباحث بسیار خوبی در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) و جایگاه زن مطرح شده است. همچنین در مورد پذیرایی این مراسم باید گفت که از آنجایی که این میهمانی با حضور همسران تعدادی از سفرا برگزار شده بود، پذیرایی دیپلماتیک صورت گرفته است. این موضوع نیز اتفاقی عادی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد این میهمانی نکته‌ای که قابل نقد جدی است و دولت باید در مورد آن شفاف‌سازی کند، این است که گفته می‌شود جزو مدعوین خانمی حضور داشته که در دیداری که اشتون در زمان حضور خود در تهران در سفارت اتریش داشته ، حضور یافته است. دولت باید این موضوع را روشن کند.

باهنر با بیان اینکه تحویل گرفتن رسمی این نوع عناصر و افراد توسط دولت بوی جدی می‌دهد، اظهار کرد: طبیعی است که افکار عمومی و مجلس در مورد این موضوع حساس شوند. در این شرایط حداقل کار ممکن این است که دولت بیاید و اعلام کند که این دعوت از سوی آنها نبوده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان با بیان اینکه آنقدر که در مورد این جلسه نقد شد، نقد وارد نیست، گفت: برگزاری چنین جلسه‌ای کاری خوب و ارزشمندی بوده است.

انتهای پیام

کد N246824

وبگردی