آفتاب

آیت الله مظاهری: ائمه جمعه از بیان مطالب حساسیت برانگیز خودداری کنند

آیت الله مظاهری: ائمه جمعه از بیان مطالب حساسیت برانگیز خودداری کنند

اصفهان- ایرنا - آیت الله«حسین مظاهری» از مراجع تقلید گفت: ائمه جمعه در خطبه ها باید مطالب مفید و پرمحتوا بیان کنند و از بیان مطالب حساسیت برانگیز و غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری، این مرجع تقلید روز شنبه در دیدار ائمه جمعه استان اصفهان با وی، اظهار کرد: رعایت ادب و احترام به دیگران در سخنرانی بخصوص در تبلیغ دین، لازم است.

وی افزود: عصبانیت در حین سخنرانی و بکارگیری الفاظ ناشایست و توهین آمیز یا استفاده از عبارات عوامانه، مانع تاثیر و نفوذ مطالب سخنران است و ائمه جمعه باید به این حقیقت توجه کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر ضرورت غنابخشی به محتوای خطبه های نماز جمعه گفت: خطبه های نماز جمعه می تواند تاثیر مطلوبی در گسترش اخلاق اسلامی در جامعه داشته باشد لذا ائمه جمعه باید در خطبه ها مردم را به ریشه کن کردن رذائل اخلاقی و جایگزین کردن فضائل و صفات نیکوی انسانی، تشویق کنند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت اعتدال در امور از سوی امامان جمعه و جماعات، اظهار کرد: ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه هستند لذا باید در بیان مسائل سیاسی در خطبه ها، از هرگونه افراط و تفریط بپرهیزند.

آیت الله مظاهری با تاکید بر لزوم عقلانیت و خردورزی در جامعه بخصوص در بین خواص و افراد تاثیرگذار، گفت: اگر احساسات خطیب بر عقل او غلبه کند، خطبه او تنش زا می شود و نه تنها در جامعه پذیرش ندارد، بلکه با عکس العمل منفی مواجه می شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره منزلت ارزشمند ائمه جمعه و جماعات گفت: ائمه جمعه و جماعات باید در حفظ جایگاه اجتماعی خود بکوشند و مراقب باشند گفتار و رفتار آنان و حتی عملکرد اطرافیان یا وابستگانشان به این جایگاه حقوقی با اهمیت ضربه نزند.

د / 7132
کد N246748

وبگردی