آفتاب

الظواهری خواستار معاوضه غربی های ربوده شده با اعضای القاعده شد

الظواهری خواستار معاوضه غربی های ربوده شده با اعضای القاعده شد

سرکرده القاعده از اعضای این شبکه تروریستی خواست شهروندان خارجی به ویژه آمریکایی ها را با هدف معاوضه با اعضای دستگیری شده القاعده، بربایند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده از طرفداران و اعضای این شبکه تروریستی خواست به ربودن شهروندان غربی به ویژه آمریکایی ها برای معاوضه آنها با اعضای دستگیری شده القاعده مبادرت کنند. وی در یک پیام صوتی از افراط گرایان در کشورهای مختلف خواست با این کار زمینه آزادی ترویست ها از جمله "عبدالرحمان" سرکرده نابینای مصری را که از سال 1995 به جرم طراحی حمله به سازمان ملل و اهدافی در نیویورک به حبس ابد محکوم شده، فراهم کنند.

الظواهری همچنین ضمن حمایت از جنبش اخوان المسلمین که به دنبال خشونت های پس از برکناری "محمد مرسی" از ریاست جمهوری مصر فعالیت آن در این کشور ممنوع شد از شورشیان مسلح خواست به مبارزه خود برای تضعیف نظام سوریه ادامه دهند.

وی از شورشیان خواست به دستگیری مقامات دولت "بشار اسد" پرداخته و دست از اختلافات و جنگ داخلی بردارند. این در حالی است که اختلافات شدید بین مخالفان نظام سوریه موجب درگیری های خونین به ویژه بین گروه های موسوم به جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) شده است.

گفتنی است القاعده اعلام کرده که در پی خودداری داعش از همکاری با این شبکه در سوریه و محدود کردن فعالیت های خود به عراق، از ماه فوریه به همکاری خود با این گروه پایان داده است.

کد N246746

وبگردی