آفتاب

دیدار سفیر ایران در اسلوونی با رییس اتاق بازرگانی این کشور

دیدار سفیر ایران در اسلوونی با رییس اتاق بازرگانی این کشور

مرتضی درزی رامندی، سفیر کشورمان در لوبلیانا با سامو خریبار میلیچ، رییس اتاق بازرگانی و صنایع اسلوونی در لوبلیانا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار که آخرین وضعیت مناسبات تجاری ایران و اسلوونی و راه‌های گسترش بیش‌تر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور و هم‌چنین سفرهای آتی مسوولان اتاق بازرگانی و هیات‌های تجاری اسلوونی به ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. رامندی زمینه‌های بالقوه برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور را با توجه به ظرفیت‌های موجود دو طرف، فراتر از میزان فعلی دانست و فضا را برای افزایش همکاری‌ها مناسب توصیف کرد.

در این ملاقات که فرنک کواچ، دبیر مجمع تجاری ایران و اسلوونی نیز حضور داشت، خریبار، رییس اتاق بازرگانی اسلوونی بر علاقمند کشورش برای بسط مناسبات تهران – لوبلیانا، بویژه در حوزهای اقتصادی، تجاری و بازرگانی تاکید کرد.

وی با اشاره به حجم مبادلات، آمادگی اتاق بازرگانی اسلوونی را برای تسهیل ارتباطات میان تجار و شرکت‌های اسلوونی با طرف‌های ایرانی در جهت ارتقای همکاری‌ها و سطح مبادلات اعلام کرد.

سفیر کشورمان هم‌چنین در نشستی جداگانه با حضور یانکو وبر، رییس پارلمان اسلوونی، آلش کانتاروتی، رییس همکاری‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی، مسوولان وزارت امور خارجه و صاحبان صنایع و نمایندگان شرکت‌های اسلوونی در محل اتاق بازرگانی و صنایع این کشور، درباره همکاری‌های پارلمانی، اقتصادی و بازرگانی دو کشور و برنامه‌های آتی در این ارتباط رایزنی و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام

کد N246711

وبگردی