آفتاب
رویترز :

سرکرده القاعده خواستار ربودن غربی ها شد

سرکرده القاعده خواستار ربودن غربی ها شد

تهران -ایرنا - خبرگزاری رویترز در گزارشی از دبی اعلام کرد:ˈایمن الظواهریˈ سرکرده گروه القاعده از شبه نظامیان این گروه خواست شهروندان غربی به ویژه آمریکایی ها را بربایند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، ممکن است افراد ربوده شده برای مبادله با شبه نظامیان دربند القاعده به ویژه یک روحانی نابینای مصری که در سال 1995 به اتهام حمله به مقر سازمان ملل و مناطق دیگری در شهر نیویورک محکوم شد، مورد استفاده قرار گیرند.

الظواهری در یک مصاحبه رادیویی، با اخوان المسلمین که با سرکوب خشونت باری در مصر مواجه است، ابراز همبستگی کرد و خواستار وحدت گروه های مخالف در سوریه شد.

نیروهای امنیتی در مصر از زمان برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری پیشین این کشور، صدها نفر از حامیان اخوان المسلمین را کشته و هزاران نفراز جمله اکثر رهبران این گروه را بازداشت کرده اند.

خبرگزاری رویترز با اعلام اینکه نمی تواند صحت نوار صوتی منتسب به الظواهری را تایید کند، گزارش داد که صدای فرد مصاحبه شونده در این نوار، شباهت بسیاری به سرکرده القاعده دارد.

براساس این گزارش، الظواهری در این نوار صوتی گفت : از پروردگار متعال می خواهم ما را در آزادی دکتر ˈعمر عبدالرحمانˈ و سایر مسلمانان دربند یاری رساند و همچنین به ما در بازداشت آمریکایی ها و غربی ها برای مبادله با اسرای مان کمک کند.

عبدالرحمان، روحانی نابینای مصری است که به اتهام حمله به مرکز تجارت جهانی در نیویورک در سال 1993 دوران حبس ابد خود را در آمریکا می گذراند.

الظواهری در ادامه سخنان خود همچنین خواستار پایان کشمکش در میان گروه های مخالف سوری و وحدت رویه این گروه ها شد. این اختلافات در سال جاری گروه داعش را در گود مبارزه با دیگر شبه نظامیان تندرو قرار داده است.

القاعده اعلام کرد که به همکاری خود با گروه داعش در ماه فوریه (بهمن - اسفند 1392) در پی اختلاف بر سر خودداری این گروه از محدود کردن خود به مبارزه در عراق به جای سوریه، پایان می دهد. گروه جبهه النصره، وابسته به القاعده در سوریه به شمار می رود که با نیروهای دولتی این کشور در حال جنگ است.

مترجمام**9109**5981
کد N246612

وبگردی