آفتاب

جامعه مدرسین، اخراج نماینده آیت الله سیستانی را از بحرین محکوم کرد

جامعه مدرسین، اخراج نماینده آیت الله سیستانی را از بحرین محکوم کرد

قم - ایرنا - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای در محکومیت اخراج غیرقانونی نماینده آیت الله سیستانی از بحرین تاکید کرد: اعمال این چنینی همسو با سیاست های دشمنان قسم خورده امت اسلامی است.

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، است آمده است: بر اساس اخبار واصله، دولت بحرین در اقدامی غیرقانونی، آیت الله ˈحسین النجاتیˈ نماینده آیت الله ˈسیدعلی سیستانیˈ از مراجع تقلید را پس از اهانت، از خاک این کشور اخراج کرده است.

این بیانیه حاکیست: دولت بحرین در حالی مرتکب این اقدام غیرقانونی شده که در چند سال اخیر برای تغییر ترکیب جمعیتی بحرین، تابعیت ده ها هزار نفر از اتباع خویش را لغو و به جای آن به تعداد زیادی از اتباع سایر کشورها تابعیت داده است.

در این بیانیه افزوده شده است: اخراج ایشان در کنار سرکوب گسترده مردم آزادیخواه بحرین حکایت از آن دارد که انقلاب مردم بحرین همچنان ادامه دارد و رفتارهای ضد حقوق بشری و دیکتاتورمآبانه حکومت بحرین نتوانسته است آتش این نهضت مردمی را خاموش کند.

جامعه مدرسین حوزه قم در این بیانیه با محکوم کردن این رفتار غیرقانونی، در باره عواقب چنین اقداماتی هشدار داده و به حاکمان بحرین توصیه کرده است که به جای برخورد قهرآمیز، به خواسته های قاطبه مردم مظلوم بحرین تن در دهد و با اعمال همسو با سیاست های دشمنان قسم خورده امت اسلامی، آتش اختلافات مذهبی را شعله ور نکند.

وزرات کشور بحرین روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که آیت الله النجاتی به خارج از این کشور تبعید شده است.

آیت الله النجاتی که سال 1960 میلادی در بحرین متولد شده است، جزو فهرست 31 نفری از شهروندان بحرینی است که دولت بحرین ماه نوامبر سال 2012 هویت بحرینی آنها را سلب کرد.ک/1

7408 / 553
کد N246606

وبگردی