آفتاب

اردوغان، گولن را به بی احترامی به ارزش های اسلامی متهم کرد

اردوغان، گولن را به بی احترامی به ارزش های اسلامی متهم کرد

آنکارا - ایرنا - ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه، جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ را به دخالت در زندگی خصوصی مردم و بی احترامی به ارزش های اسلامی متهم کرد.

به گزارش ایرنا ، وی درنشست کارشناسان و اعضای ارشد مدارس امام خطیب در استانبول افزود: کسانی که به استراق سمع می پردازند و در زندگی خصوصی مردم دخالت می کنند ، احترامی برای ارزش های اسلامی قائل نیستند.

نخست وزیر ترکیه خطاب به ˈ فتح الله گولن ˈ که در پنسیلوانیا آمریکا زندگی می کند، گفت : کسانی که چشم خود را بر مصائب مردم مسلمان در کشورهای افغانستان ، مصر ، سومالی، میانمار، افغانستان ، فلسطین و تمامی سرزمین های اسلامی می بندند ، به آموزه های پیامبر اسلام ( ص ) نیز اعتنایی نمی کنند.

وی خطاب به دانش آموزان مدارس امام خطیب در ترکیه گفت : دولت آنکارا با تمامی استانداردهای دوگانه در نظام آموزشی به منظور توسعه ترکیه مبارزه خواهد کرد.

در پی عملیات مبارزه با فساد مالی و ارتشا توسط پلیس و دادستان استانبول در 26 آذر ماه که منجر به دستگیری شماری از منتسبان دولت ترکیه شد ، دولت آنکارا جماعت نور به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ را مسوول این عملیات دانست.

خاورم ** 230 **1010
کد N246595

وبگردی