آفتاب

اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه به زودی اعلام می شود

اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه به زودی اعلام می شود

یک مقام سوری با بیان اینکه تاکنون تنها دو نفر در انتخابات آتی ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند اعلام کرد که اسامی نهایی نامزدهای این انتخابات پنج روز دیگر به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه( سانا)، "ماجد خضره" سخنگوی رسمی دادگاه عالی قانون اساسی، نهاد ناظر بر انتخابات سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: در روز جمعه هیچ شخصی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه ثبت نام نکرده است.

وی همچنین افزود: هر یک از شهروندان سوری که تصور می کنند شرایط لازم را برای رهبری سوریه دارند و واجد شرایط نامزدی هستند، این حق را دارند که برای درخواست نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه اقدام کنند.

خضره تاکید کرد: دادگاه عالی قانون اساسی در برنامه های انتخاباتی هیچ کدام از نامزدها دخالت نمی کند.

وی تصریح کرد: اسامی پذیرفته شدگان برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سوریه پنج روز دیگر یعنی پس از پایان مهلت نام نویسی برای نامزدی، در روزنامه رسمی کشور چاپ می شود.

این در حالی است که پنج شنبه گذشته "حسان عبدالله النوری" پس از "ماهر عبدالحفیظ الحجار" دومین فردی است که اقدام به نام نویسی در انتخابات سوریه کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در تاریخ 13 خرداد برگزار می شود و واجدین شرایط تا 11 اردیبهشت وقت دارند که برای نامزدی در این انتخابات نام نویسی کنند. این در حالی است که نامزدی بشار اسد تقریبا قطعی به نظر می رسد و تحلیلگران غربی پیروزی وی را در این رویداد محتمل دانسته اند.
 

کد N246495

وبگردی