آفتاب
آقامحمدی در گفت‌وگو با ایسنا:

انتخابات سوریه نقش اساسی در ایجاد آرامش در منطقه دارد

انتخابات سوریه نقش اساسی در ایجاد آرامش در منطقه دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که قطعا برگزاری انتخابات آینده ریاست‌جمهوری در سوریه نقش اساسی در ایجاد وحدت،‌ آرامش و ثبات در منطقه دارد.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: انتخابات ملاک و معیاری برای حمایت مردم یک کشور از سیاست‌های نظام حاکم بر آن و تبیین خط مشی و اهداف آینده کشور است و یک شیوه متداول دموکراسی در جهان محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر طرف‌های درگیر در سوریه به دنبال آرامش در کشور هستند و مصلحت مردم سوریه و آرامش منطقه را می‌خواهند طبیعتا بهترین، معقول‌ترین و درست‌ترین شیوه برای برقراری این آرامش حضور مردم در پای صندوق‌های رای است تا از این طریق سیاست و سرنوشت آینده کشورشان را تعیین کرده و حاکم آینده سوریه را مشخص کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که قطعا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه در ایجاد وحدت، آرامش و ثبات در منطقه نقش اصلی و اساسی دارد بنابراین هر کسی که ادعای حاکم شدن دموکراسی و مردم‌سالاری را در سوریه دارد باید از این انتخابات حمایت کند و در جهت برقراری آرامش تلاش نماید.

آقامحمدی افزود: باید همه تلاش کنند تا مردم سوریه نظر خود را در پای صندوق‌های رای اعلام کنند نه اینکه گروه‌های تروریستی از نقاط مختلف جهان در سوریه جمع شده و بی‌ثباتی را دامن زنند. همه کسانی که با خونریزی، ویرانی و عملیات تروریستی مخالفند باید از انتخابات سوریه حمایت کنند.

وی با تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس در سوریه جهت برگزاری انتخابات یاست‌جمهوری، گفت: حامیان تروریسم در منطقه همچون عربستان، قطر و ترکیه و حامیان جهانی آنها یعنی آمریکا و اروپا بایستی سلاح را از دست اشرار گرفته و آتش‌بس برقرار کنند. آنها اگر راست می‌گویند که این جریانات و گروهک‌ها از مردم سوریه هستند اجازه دهند که آتش‌بس در این کشور فراهم شده و مردم در آرامش پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اگر واقعا مدعیان دموکراسی به دنبال برقراری آرامش در سوریه هستند جلوی اشرار و تروریست‌ها در سوریه را بگیرند و از مداخله در امور سوریه پرهیز کنند تا مردم این کشور سرنوشت و رییس‌جمهورشان را انتخاب کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه قطعا بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده کاندیدا می‌شود، گفت:‌ غربی‌ها مدعی‌اند که بشار اسد رای و مقبولیتی در بین مردم ندارد. حرف ما این است که اگر اسد در بین مردم سوریه جایگاهی ندارد بهتر است با رای مردم حذف شود ولی قطعا ادعای غربی‌ها و مرتجعین عرب رسوایی برایشان رقم می‌زند.

انتهای پیام

کد N245798

وبگردی