آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

آخوندی، رحمانی فضلی و ظریف برای پاسخ به سئوالات نمایندگان به مجلس می روند/اختصاص جلسه روز سه شنبه به سئوالات

آخوندی، رحمانی فضلی و ظریف برای پاسخ به سئوالات نمایندگان به مجلس می روند/اختصاص جلسه روز سه شنبه به سئوالات

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه، راه و شهر سازی و کشور روز سه شنبه برای پاسخ به سئوالات نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حاضر می شوند.

حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: بر اساس ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر زمان که تعداد سئوالات نمایندگان از وزیران زیاد شود، هیات رئیسه می تواند یک جلسه علنی را به بررسی سئوال نمایندگان از وزرا اختصاص دهد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعدادی سئوال از وزیر امور خارجه  در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد که نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع نشدند بنابر این سئولات به صحن علنی ارجاع شد به دلیل اینکه این سئوالات از نظر موضوع به هم شبیه هستند از سوی یک نفر از نمایندگان به نمایندگی از سایر سئوال کنندگان مطرح خواهد شد.

وی افزود: جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد، حمید رسایی نماینده مردم تهران و بشیزی نماینده رباط کریم تعدادی سئوال از ظریف در کمیسیون امنیت ملی مطرح کردند که از پاسخ های وی قانع نشده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای سالامی یاد آور شد: علاوه بر این سئوال از وزیر کشور و آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه علنی روز چهارشنبه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزار مهر پیش از این سئوالاتی از ظریف در مورد موضعش نسبت به تعلیق غنی سازی و پذیرش پروتکل الحاقی آژانس بین المللی انرژی اتمی، سخنرانی اش در مورد هلوکاست و رژیم صهیونیستی و توان دفاعی ایران، عدم انتشار متن توافقنامه ژنو مطرح بود که به دلایلی هیات رئیسه اجازه طرح آن را نمی داد و در مواردی لاریجانی به نمایندگان قول داده بود که موضوعات را بررسی کرده و نتایج را به مجلس ارائه کند.

به گزارش مهر زمانی نمایندگان از پاسخ های یک وزیر به سئوالاتشان قانع نشوند سئوال به هیات رئیسه ارائه می شود و در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قراار می گیرد. در جلسه علنی نماینده سئوال کنند، سئوالات خود را مطرح می کند در صورتی که نماینده باز هم از پاسخ های وزیر قانع نشود، پاسخ های وزیر به رای نمایندگان مجلس گذاشته می شود. در صورتی که نمایندگان هم از پاسخ های وزیر قانع نشوند به وزیر کارت زرد داده می شود . و در صورتی که هر وزیر 3 کارت زرد دریافت کند استیضاح وی به جریان می افتد.

کد N245474

وبگردی