آفتاب

هیلاری کلینتون: افشاگری اسنودن به تروریست‌ها کمک کرد

هیلاری کلینتون: افشاگری اسنودن به تروریست‌ها کمک کرد

هیلاری کلینتون با انتقاد از افشاگری‌های ادوارد اسنودن گفت که "افشاگری"‌های وی به تروریست‌ها کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته دیلی میل، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت: افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به برقراری امنیت ملی هیچ کمکی نکرد.

رئیس پیشین دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت که اسنودن باید اطلاعات خود را در اختیار مقام‌های آمریکایی قرار می‌داد تا تحت حفاظت افشاگران قرار بگیرد نه اینکه آن را به دولت‌های خارجی بدهد.

نامزد احتمالی پست ریاست جمهوری سال 2016 گفت که وی تعجب می‌کند چگونه فردی که آنقدر به حریم خصوصی و آزادی اهمیت می‌دهد، خواسته است که در روسیه و زیر نظر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه زندگی کند.

هیلاری کلینتون در سخنان خود به وضوح اعلام کردکه از هواداران اسنودن نیست.

وی در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه کنکتیکت به سوالاتی درباره اسنودن پاسخ گفت.

بانوی اول پیشین آمریکا تاکید کرد: احساس می‌کنم که تعادل میان حریم خصوصی و امنیت مهم است. اما اینکه اسنودن اطلاعات را در معرض دید عموم قرار داد، امنیت ملی آمریکا را تخریب کرد و ممکن است که به طور غیر مستقیم به گروه‌های تروریستی کمک کرده باشد.

وی افزود: گمان می‌کنم که علنی کردن این داده‌ها عمدی یا غیر عمدی‌ این نوع اطلاعات را نه تنها در اختیار کشورهای بزرگ، بلکه در اختیار گروه‌های تروریستی و امثال آن‌ها قرار داد. اسنودن می‌توانست پیش از افشاگری، آن اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد.

کلینتون در ادامه توضیح داد که اگر اسنودن ابتدا اطلاعات را به مقام‌های آمریکایی می‌داد، می‌توانست تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و از حفاظت افشاگران بهره ببرد.

وی گفت: می‌خواهم با شما صادق باشم. جای تعجب دارد که اسنودن به چین گریخت چرا که هنگ کنگ تحت کنترل چین است و پس از آن وی به روسیه رفت؛ دو کشوری که روابط سایبری پیچیده‌ای با آمریکا دارند زمانی که من به چین یا روسیه می‌روم تمام تجهیزات الکترونیکی را در هواپیما می‌گذارم و باطری آن را هم خارج می‌کنم. زیرا آن‌ها دوست دارند که بدانند ما در دولت چه کار می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N245296

وبگردی