آفتاب

تاکید کیم جونگ اون بر آمادگی کامل سربازان کره‌شمالی

تاکید کیم جونگ اون بر آمادگی کامل سربازان کره‌شمالی

‌هم‌زمان با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از احتمال انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر توسط کره‌شمالی، رهبر این کشور ضمن سرزنش سربازانش به آن‌ها تاکید کرد تا برای درگیری قریب‌الوقوع با آمریکا آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات کیم جونگ اون همزمان با پایان سفر دو روزه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به کره جنوبی مطرح شد. اوباما در این سفر به کره شمالی هشدار داد، اگر این فعالیت‌های زیرزمینی پیش برود، با تحریم‌های شدیدتری مواجه خواهد شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و فرمانده ارشد 1/2 میلیون نیروی مسلح این کشور اغلب برای «راهنمایی» در محل با هدف تقویت آمادگی نیروها، از یگان‌های نظامی سرکشی می‌کند.‌ وی معمولاً تحسین و اعطای هدایایی همچون تفنگ و دوربین شکاری به عنوان سمبل‌های هشیار و آمادگی‌شان به آن‌ها بخشش می‌کند.

در همین حال خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی گزارش داد: اما کیم جونگ اون پس از تماشای رزمایش یکی از یگان‌های فرعی توپخانه‌ای کشورش در روز جمعه، سربازان را به خاطر عملکرد سستشان سرزنش کرد.

کیم جونگ اون به آن‌ها گفت: در حال حاضر در شرف درگیری قریب‌الوقوع با آمریکا هیچ چیز مهم‌تر از آمادگی برای جنگ مهم نیست.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بدون افشای جزییات گفت: رهبر کره شمالی با اشاره به نقشه به این یگان دستور داد تا یک مقر تیراندازی برپا کرده و دست به انجام مانور بزند.

کیم جونگ اون افزود: ذهنیت‌های افسران ارشد این یگان و نیروهای آن‌ها کاملا دور از یک میدان جنگ است. البته آن‌ها باید برای بهود وضعیت معیشت پرسنل و سعادت و قدرت کره شمالی اقداماتی انجام دهند. با این حال آن‌ها همیشه باید آمادگی‌های نظامی را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام

کد N245188

وبگردی