آفتاب
وزیر دادگستری:

اسماعیلی قرار بود قبل از سال جدید به دادگستری برود

اسماعیلی قرار بود قبل از سال جدید به دادگستری برود

وزیر دادگستری تاکید کرد که تغییر اسماعیلی در دستگاه قضایی ارتقاء محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط در جمع خبرنگاران درباره تغییر ریاست سازمان زندان‌ها و اینکه آیا این تغییر ارتباطی با اتفاقات بند 350 اوین داشته است، گفت: آقای اسماعیلی در این تغییر و جابجایی ارتقاء یافتند. تغییر ریاست دادگستری کل استان تهران از مدت‌ها قبل مطرح بود و گزینه‌های مختلفی در نظر گرفته شد و حتی قبل از سال جدید ریاست قوه قضاییه، آقای اسماعیلی را برای این سمت در نظر گرفته بودند.

وی افزود: قرار بود تغییر آقای اسماعیلی قبل از سال جدید باشد ولی موکول شد به بعد از سال جدید و می‌توانم بگویم که آقای اسماعیلی از قضات باتجربه ماست و قبلا دادستان مشهد بودند و سابقه بسیار خوبی در دستگاه قضایی دارند.

وزیر دادگستری گفت: نمی‌توانیم گفت که سمت ریاست دادگستری کل استان تهران از ریاست سازمان زندان‌ها پایین‌تر است، بلکه می‌تواند ارجح‌تر هم باشد و تغییر آقای اسماعیلی ارتقاء محسوب می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به عدم صدور ویزا برای ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، اظهار کرد: ما در دنیای ظالمانه حضور داریم. با قدرت و تفکر و اقدامات کارشناسانه باید از حقوق‌مان دفاع کنیم و نباید عقب‌نشینی کنیم و با شعار و برخوردهای عصبی و عکس‌العمل‌های روانی با موضوع برخورد کنیم.

وی افزود: باید از حق‌مان دفاع کنیم ،البته باید از توان حقوقی کشورمان و حقوقدانان در حوزه بین‌المللی استفاده کنیم. در واقع ما نیازمند لشکر حقوقی در سطح بین‌المللی هستیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ما باید قدرتمندانه در صحنه بین‌المللی حضور یابیم، ادامه داد: ما باید قدرت‌مان را در این حوزه تقویت کنیم و به آنچه داریم بسنده نکنیم بلکه باید در صحنه حضور یابیم زیرا در دنیایی که با ظلم مدیریت می‌شود باید قدرتمند بود و از موضع اقتدار عمل کرد.

پورمحمدی درباره همایش حقوق مالکیت فکری، گفت: حقوق مالکیت فکری موضوع بسیار مهمی است و تولید ناخالص داخلی در کشور ما بخش عمده‌اش به تولیدات فکری ارتباط دارد و نیاز است این حوزه را به خوبی بشناسیم.

وی افزود: خوشبختانه وزارت دادگستری، ریاست شورای سیاست‌گذاری حقوق مالکیت فکری را بر عهده دارد و در این زمینه تلاش‌های زیادی را انجام داده است. ما باید نهادهای حمایتی و NGOها را با همکاری یکدیگر فعال کنیم.

انتهای پیام

کد N245015

وبگردی