آفتاب

اعتصاب غذای بیش از 400 زندانی بحرینی در اعتراض به اهانت‌های آل‌خلیفه

اعتصاب غذای بیش از 400 زندانی بحرینی در اعتراض به اهانت‌های آل‌خلیفه

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که بیش از 400 زندانی سیاسی در اعتراض به حملات زندانبانان و اقدامات خصمانه آن‌ها علیه زندانیان دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگ‌ترین گروه شیعه مخالف دولت در این کشور اعلام کرد که بیش از 400 زندانی سیاسی در زندان "جو" در جنوب شرق بحرین در اعتراض به رفتار زندانبانان و حمله اخیر آن‌ها به زندانیان دست به اعتصاب غذا زدند.

این گروه در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد که 400 زندانی سیاسی وارد دومین روز متوالی از اعتصاب غذا شدند.

همچنین جمعیت الوفاق تاکید کرد: برخی از بازداشتی‌ها و زندانیان این زندان، پیشتر توسط زندانبانان هدف حمله و اقدامات ناقض حقوق بشر قرار گرفتند.

برخی از زندانیان زندان "جو" نیز اعلام کردند که علاوه بر ضرب و شتم و توهین به علمای دینی و مذهبی سر برخی از زندانیان به خاطر اهانت به آن‌ها تراشیده شد.

بنا به اعلام جمعیت الوفاق این اقدام زندانیان سیاسی برای درخواست کمک از صلیب سرخ و سازمان‌های جهانی جهت پایان دادن به اقدامات ناقض حقوق بشر در زندان‌های بحرین صورت گرفته است.

از سوی دیگر وزارت کشور بحرین ضمن رد اتهامات وارده از سوی جمعیت الوفاق مدعی شد که این اظهارات واقعیت ندارد.

زندان "جو" در جنوب شرقی بحرین قرار دارد و در آن حدود 1500 زندانی سیاسی از جمله فعالان و چهره‌های برجسته سیاسی در بازداشت به سر می‌برند.

انتهای پیام

کد N244927

وبگردی