آفتاب
نوبخت ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تشریح کرد

برنامه دولت برای پروژه‌های شهری در مشهد

برنامه دولت برای پروژه‌های شهری در مشهد

سخنگوی دولت ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف در حال اقدام در مشهد، گفت: دولت نمی‌خواهد از زیر بار پروژه بازسازی بافت فرسوده در اطراف حرم مطهر رضوی شانه خالی کند.

سخنگوی دولت ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف در حال اقدام در مشهد، گفت: دولت نمی‌خواهد از زیر بار پروژه بازسازی بافت فرسوده در اطراف حرم مطهر رضوی شانه خالی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، محمدباقر نوبخت عصر جمعه در حاشیه بازدید از پروژه بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگرچه این پروژه در دست شهرداری مشهد است اما دولت نمی‌خواهد از زیر بار آن شانه خالی کند و پیگیر اجرای آن هستیم.

وی در ادامه در بازدید از مناطق حاشیه شهر مشهد، در پاسخ به پرسشی درباره تعیین ردیف بودجه مستقل برای رفع معضل حاشیه‌نشینی در مشهد گفت: مقرر شد جلسه‌ای با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برگزار و در آن تمام معضلات و برنامه‌های موجود و ایجاد مدیریت واحد برای رفع آن‌ها بررسی شود.

نوبخت با تاکید بر اینکه "تصمیم‌گیری در زمینه تخصیص ردیف بودجه برای حاشیه شهر مشهد باید همراه با کار کارشناسی باشد"، افزود: آیندگان درباره تصمیمات ما و اتقان آن قضاوت می‌کنند و باید در این زمینه بررسی‌های لازم انجام شود.

با توزیع یارانه نقدی حمل و نقل موافق نیستیم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور درباره موضوع توزیع یارانه حمل و نقل به صورت نقدی به مردم نیز با بیان اینکه "موافق این امر نیستیم"، خاطرنشان کرد: پرداخت 5400 میلیارد تومان به حوزه تولید و حمل و نقل در سال جاری، برای بهبود حمل و نقل است.

وی با تاکید بر اینکه "تجزیه یارانه حمل و نقل به اعداد کوچک و توزیع آن بین افراد مشکلی را حل نمی‌کند"، تصریح کرد: بهتر است این یارانه در اختیار برنامه‌های عمومی قرار گیرد.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه "در سال جاری چهار هزار و 800 میلیارد تومان از درآمدهای حاصل از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به بخش بهداشت و درمان اختصاص می‌یابد"، افزود: دو هزار و 400 میلیارد تومان نیز علاوه بر یارانه 45 هزار تومانی برای امنیت غذایی در نظر گرفته شده است که این مبلغ به خانواده‌های کم‌درآمدتر پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه "بر اساس قانون، مبلغ 48 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و 11 هزار و 300 میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به عنوان منابع پرداخت یارانه برای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اختصاص می‌یابد"، افزود: حدود دو میلیون و 400 هزار نفر در مرحله دوم از دریافت یارانه انصراف داده‌اند که از این محل نیز 1200 میلیارد تومان به منابع یارانه افزوده می‌شود.

نوبحت در ادامه با بیان اینکه "قرار نیست افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که فشاری بر مردم وارد شود"، گفت: دولت در نظر دارد با همکاری مردم نرخ تورم را در سال جاری به کمتر از 25 درصد برساند.

اختصاص 100 میلیارد تومان به خط 2 قطار شهری مشهد

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در حاشیه بازدید از پروژه خط 2 قطار شهری مشهد نیز اظهار کرد: تا پایان سال جاری مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار دولتی به پروژه خط 2 قطار شهری اختصاص می‌یابد. پرداختی دولت متناسب با دریافتی از خزانه است. سال گذشته مجموع اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده در قانون مبلغ 210 هزار میلیارد تومان بود که 57 هزار میلیارد تومان آن برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "از مجموع اعتبارات دولت در سال گذشته تنها مبلغ 147.5 میلیارد تومان محقق شد"، افزود: در بخش عمرانی نیز تنها 21 هزار میلیارد تومان از بودجه پیش‌بینی شده تخصیص یافت.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به کاهش تحقق اعتبارات دولت و کاهش تخصیص بودجه پیش‌بینی شده در بخش عمرانی، مبلغ پرداختی به پروژه‌های عمرانی نیز کاهش یافت. با این حال مبلغی که در سال گذشته به پروژه قطار شهری مشهد اختصاص داده شد، با سایر تخصیص‌های دولت متفاوت بود.

نوبخت با بیان اینکه "دولت در بودجه سال 93 نسبت به سال گذشته اعتبار بیشتری را برای خط 2 قطار شهری مشهد اختصاص داده است"، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش شهردار مشهد، شهرداری نیز آمادگی تأمین منابع لازم را برای این پروژه دارد.

وی با اشاره به حساسیت استاندار خراسان رضوی نسبت به پروژه خط 2 قطار شهری، ابراز امیدواری کرد که این پروژه با همکاری مشترک دولت و شهرداری مشهد به سرعت اجرا شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اهمیت حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: مشهد به دلیل وجود بارگاه ثامن‌الحجج(ع) و پذیرش زائران آن، شهری استثنایی است و نمی‌توان آن را از جهت میزان مسافرپذیری با سایر شهرها مقایسه کرد.

بر اساس این گزارش، نوبخت علاوه بر بازدید از خط 2 قطار شهری مشهد، مناطق حاشیه‌ شهر و پروژه بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، از پروژه خط یک قطار شهری و خط یک بی‌آرتی نیز بازدید کرد و استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی از مسئولان استانی و شهری نیز او را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام

کد N244913

وبگردی