آفتاب
در واکنش به آشتی میان فتح و حماس؛

لیونی: نمی‌توان باب مذاکرات را با فلسطینی‌ها بست

لیونی: نمی‌توان باب مذاکرات را با فلسطینی‌ها بست

وزیر دادگستری و مذاکره کننده ارشد رژیم صهیونیستی در روند صلح خاورمیانه از آشتی میان دو جنبش فتح و حماس به شدت انتقاد کرد، اما در حین حال گفت: نمی‌توان باب مذاکرات را بست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره کننده ارشد این رژیم در روند صلح در سخنانی عنوان داشت: در حقیقت ما باب مذاکرات را نبسته‌ایم و مسئولان اسرائیلی تصمیم نگرفته‌اند تا به صورت یک طرفه از مذاکرات عقب‌نشینی کنند، بلکه این مذاکرات را متوقف کرده‌ و تصمیم گرفته‌اند تا مجددا آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی تصریح کرد: ما به مذاکرات خود با آمریکایی‌ها ادامه می‌دهیم و موضع آمریکا در خصوص این مساله کاملا مشخص است و مساله پیرامون یک سازمان تروریستی (حماس) است.

لیونی در ادامه گفت: این مساله بسیار حائز اهمیت است که ما به یاد بیاوریم که در گذشته چندین بار توافق آشتی میان فتح و حماس صورت گرفت، اما این توافق‌ها به هیچ نتیجه‌ای نرسید و ما در حال حاضر خواهان این هستیم تا به دقت به بررسی این مساله بپردازیم که چگونه باید به این رخداد دشوار واکنش نشان دهیم.

این مقام رژیم صهیونیستی عنوان داشت: آشتی میان گروه‌های فلسطینی رخداد خوبی نیست و به مذاکرات و احتمال برقراری صلح لطمه وارد می‌کند. چند روز گذشته مذاکرات بسیار خوبی میان ما و تشکیلات خودگردان فلسطین انجام شد و در جریان آن پیشرفتی میان مواضع دو طرف صورت گرفت و در جریان این مذاکرات پیشنهادهای مهمی مطرح شد اما ما صبح از خواب بیدار شدیم و دیدیم که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به توافقی دست یافته است که به امکان صلح با اسرائیل لطمه وارد می‌کند.

انتهای پیام

کد N244817

وبگردی