آفتاب
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه نیازمند اصلاح فرهنگ کار است

کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه نیازمند اصلاح فرهنگ کار است

یک عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه معتقد است، مردم هم باید با خلاقیت و استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان به کاهش نرخ بیکاری کمک کنند.

حجت السلام وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه در صحت نرخ بیکاری 14.6 درصدی برای استان کرمانشاه تردید وجود دارد، گفت: با این وجود هم این رقم برای استانی همچون کرمانشاه با این حجم از پتانسیل و توانمندی رقم بالایی است.

وی بخشی از مشکلات بیکاری فعلی استان را ناشی از زمان جنگ تحمیلی دانست که تمام زیرساخت های استان تخریب شد و ادامه داد: اگر چه در سال های پس از جنگ کارهای زیادی برای کرمانشاه انجام شد، اما اکثر این کارها برای جبران خسارت های گذشته صورت گرفت.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین دلیل دیگر بالا بودن نرخ بیکاری استان کرمانشاه را نیز متوجه مسئولین استان دانست که به جای پرداختن به امور مردم سرگرم کارهای حاشیه ای می شوند.

احمدی در خصوص پیامدهای ناشی از بیکاری نیز ادامه افزود: بیکاری یعنی نبود درآمد و این امر خود زمینه ساز فقر، طلاق، اعتیاد، فساد و ... می باشد.

وی در ادامه از پتانسیل های استان کرمانشاه در بخش های مختلف مرزی و همجواری با کشور عراق، فراهم بودن امکان تجارت، پتانسیل های کشاورزی، خاک و آب و هوای مناسب و همچنین جاذبه های تاریخی و گردشگری یاد کرد.

این نماینده مجلس معتقد است، در استان کرمانشاه خصوصا در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی پتانسیل های فراوانی وجود دارد که می توان با استفاده از آن و فراهم کردن زمینه جذب سرمایه گذاران اشتغال پایدار برای جوانان فراهم کرد.

احمدی گفت: باید این نکته را هم مد نظر داشت که دولت امکان فراهم کردن شغل کارمندی را برای این حجم از جوانان بیکار ندارد و از نظر منابع مالی و ظرفیت با محدودیت هایی مواجه است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری نیازمند اصلاح فرهنگ کار نیز هست، یادآوری کرد: دولت باید زمینه ای فراهم کند و حمایت های لازم را داشته باشد، اما خود مردم نیز باید با خلاقیت، ترویج فرهنگ تولید و استفاده از پتانسیل های استان به کاهش نرخ بیکاری کمک کنند و تنها دنبال کار اداری نباشند.

انتهای پیام

کد N244721

وبگردی