آفتاب

ابوترابی: باید سطح دانش را در حوزه مدیریت ارتقا دهیم

ابوترابی: باید سطح دانش را در حوزه مدیریت ارتقا دهیم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حوزه مدیریت نباید به مدیریت سنتی مبتنی بر تجارب محدود اکتفا کرد، گفت: باید سطح دانش و علم را در این حوزه ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، شب گذشته 5 اردیبهشت در آئین افتتاحیه گردهمایی اساتید و مدیران دارالقرآن ‎الکریم سراسر کشور در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم، تاکید کرد: مدیریت در موسسات قرآنی باید مبتنی بر علم باشد.

وی افزود: مهم‌ترین چالش فراروی کشور در همه حوزه‎های مدیریتی، مدیریت دور از دانش و علم است؛ ریشه مشکلات ما آن است که مدیریت همراه با دانش و علم نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که سالانه 400 هزار نفر مفاهیم قرآن را در دارالقرآن الکریم فرامی‎گیرند، گفت: تلاش برای ساماندهی شش هزار تشکل قرآنی مردمی در سراسر کشور و گسترش این تشکل‎ها و ارتقای کارایی آنها کار بزرگی است که شایسته است از تمام ظرفیت دارالقرآن الکریم برای تحقق این امر استفاده شود.

وی افزود: صیانت از متن قرآن کریم و نظارت بر چاپ آن از وظایف مهم دارالقرآن الکریم کشور است که این امر با بالاترین دقت صورت می‌گیرد زیرا پاسداری از کلام وحی یکی از رسالت‎های مهم نظام اسلامی و مسولیت خطیر مدیران فرهنگی کشور است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که خدمت در عرصه قرآن توفیقی الهی است عنوان کرد: باید با عزم و اراده استوار و با انگیزه کامل همچنین کار توام با دانش و استفاده از تجارب گذشته رسالت خطیر توسعه فرهنگ قرآنی توسط مدیران قرآنی کشور انجام گیرد.

وی با اشاره به نقش قرآن در زندگی فردی و اجتماعی اظهار کرد: قرآن و روایات مکمل یکدیگرند و قرآن حقیقتی است که با ولایت درآمیخته است و این همان راهی است که امام خمینی(ره) در آن راه گام برداشت.

ابوترابی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره توجه به قرآن است عنوان کرد: تربیت قرآنی بود که خانه حضرت زهرا(س) را به خانه‌ای پربرکت تبدیل کرد و 12 امام معصوم از برکت این تربیت قرآنی پرورش یافتند.

وی با بیان اینکه دولت اسلامی دولتی است که مظهر آموزه‌های اسلام باشد، گفت: باید مدیران و مسولان در عقیده و رفتار و تدبیر نماد دین باشند و مدیران موسسات قرآنی باید دولت اسلامی را در دارالقرآن‌های کشور ایجاد کنند که البته با این مسئله فاصله داریم.

وی افزود: بیشتر نگاه مدیریتی ما در کشور معطوف به افزایش منابع است که این نگاه موجب هدر رفتن و تضییع این منابع شده است؛ اگر این نگاه به سوی ارتقای سطح بهره‌وری باشد توانمندی ما در همه حوزه‎ها افزایش محسوسی خواهد داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر صرفا به دنبال رشد منابع باشیم، افزایش تولید قابل قبول در هیچ حوزه‎ای به دست نمی‎آید؛ یکی دیگر از دلایل ناکارآمدی دستگاه‎های اجرایی در کشور نیروهای انسانی متراکم هستند که وجود آن‎ها متناسب با وظایف سازمان نیست.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات کشور که در عرصه مدیریت فرهنگی دیده می‎شود، توجه کمتر به مقوله بهره‎وری از منابع است.

ابواترابی ادامه داد: این عدم ناکارآمدی و تراکم نیروها موجب می‎شود که نتوانیم ارتقای بهره‎وری و افزایش کارآمدی نیروهای انسانی را داشته باشیم؛ موسسات قرآنی نیز باید به این مسایل دقت کنند تا بیشترین بهره‎وری را در این رابطه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N244708

وبگردی