آفتاب

دوره امام علی(ع)شناسی در حرم حضرت معصومه(س)برگزار می‌شود

دوره امام علی(ع)شناسی در حرم حضرت معصومه(س)برگزار می‌شود

همزمان با فرارسیدن ماه رجب و ایام ولادت امیرالمومنین دوره کوتاه‌مدت امام علی(ع)شناسی با حضور اساتید و فضلای حوزه در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، دوره کوتاه مدت امام علی(ع) شناسی از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) آستان مقدس قم از 7 اردیبهشت ماه جاری در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

در این دوره که به صورت عمومی برای برادران و خواهران علاقه‌مند برگزار می‌شود و هیچ گونه محدودیت سنی برای افراد ندارد، حجج اسلام والمسلمین همتیان، نظری منفرد، حسینی قزوینی،‌ نجم‌الدین طبسی، اسکندری، سلیمانی، جباری، نصیری، مصطفی‌پور، محمد جواد طبسی، محمد جعفر طبسی، سید کاظم طباطبایی و محمد جواد طبسی و استاد علی اصغر رضوانی به عنوان اساتید حوزه به تبیین موضوعات دوره می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، این دوره به معرفت‌شناسی، تاریخ‌شناسی، رفتار شناسی، آثار شناسی، اصحاب شناسی، دشمن شناسی و زیارت‌شناسی پیرامون شخصیت والای حضرت علی علیه‌السلام می‌پردازد.

ضرورت شناخت امام، نسب‌شناسی و ولادت، همراه با رسالت، ادله امامت و پاسخ به شبهات، امامت تا شهادت، سبک زندگی فردی و اجتماعی، سبک تربیتی، آثار علمی امام علی(ع)، امام علی(ع) و قرآن، امام علی(ع) و عقل‌گرایی، فضائل امام علی(ع) از منظر معصومین، تربیت شدگان،‌ جرسان‌شناسی معارضان امام علی(ع)،‌ نجف‌شناسی و سیری در زیارت امیرالمؤمنین علیه‌السلام از موضوعات مطروحه در این دوره خواهد بود.

بر اساس این گزارش به شرکت کنندگان در این دوره که در 15 جلسه از 7 الی 23 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، در صورت حضور منظم و قبولی در آزمون پایان دوره، گواهی دوره امام علی(ع) شناسی از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) اعطا می‌شود.

علاقه‌مندان برای نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت حضوری مراجعه و یا از ساعت 14 الی 20 با شماره تلفن‌های 37175530 و 37175410 تماس بگیرند.

انتهای پیام

کد N244698

وبگردی